کردستان

بسته خبری فارس| از بررسی ویژگی‌های موسیقیایی بالابان تا اعمال سهم حق بیمه حوادث در قبوض برق

سرکه‌وت نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج عنوان کرد: با توجه به اینکه ۸ نوامبر مصادف با پیوستن سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است برنامه‌هایی برای این روز در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج اظهار داشت: در راستای برنامه‌های شهر خلاق موسیقی و به مناسبت دومین سالگرد پیوستن سنندج به شبکه شهرهای خلاق جهان در حوزه موسیقی، برگزاری فستیوالی تحت عنوان جشنواره بین‌المللی آبیدر در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده وبینار ویژگی‌های موسیقیایی و فرهنگی بالابان در میان مردم کُرد، ارمنی و آذری است که این پنل تخصصی از رویدادهای جنبی فستیوال (جشنواره بین‌المللی آبیدر) بوده که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: صادق چراغی (نوازنده دودوک و پژوهشگر)، عاشیق ایمران حیدری (پژوهشگر موسیقی عاشیقی)، محمد میرزایی (عضو هیئت علمی گروه موسیقی دانشگاه کردستان) سخنرانان این پنل تخصصی هستند.

نجفی تصریح کرد: زمان برگزاری پنل تخصصی پنجشنبه ۶ آبان ماه سال جاری ساعت ۴ بع داز ظهر بوده و علاقه‌مندان برای شرکت در پنل می توانند از طریق درگاه http://meet.uok.ac.ir/ch/art.hall1 از طریق گزینه مهمان وارد سامانه مجازی شوند.

اعمال سهم حق بیمه حوادث طبیعی در قبوض برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اعمال و ثبت حق بیمه پایه حوادث طبیعی در قبوض برق مصرفی واحدهای مسکونی باهدف جبران بخشی از خسارت مالی ناشی از حوادث طبیعی در مناطقی که احتمال وقوع این خطرات وجود دارد، خبر داد.

هیوا لهونیان اظهار داشت: به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریالرزه (سونامی) همه مشترکین بخش خانگی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هریک از خطرات مذکور در آنها وجود داشته باشد تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: به موجب بند ۱-۵ آیین‌نامه ضوابط فروش انرژی و انشعاب برق سازمان برق ایران و اعمال بخشودگی مربوطه درسال جاری، وزارت نیرو و به تبع آن شرکت‌های توزیع برق مکلف‌اند حق بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان موضوع این قانون را بطور جداگانه به مبلغ ۱۰۰ هزار ریال برای هر واحدمسکونی به مدت یکسال در پنج مرحله در صورتحساب بهای برق واحدهای مسکونی درج و با رعایت اصل۵۳ قانون اساسی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند و خزانه‌داری کل موظف است کلیه وجوه حاصله را به حساب صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی واریز نماید.

لهونیان در پایان اضافه کرد: آن دسته از صاحبان واحدهای مسکونی که زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی هستند از پرداخت این حق بیمه معاف هستند.

لازم به ذکر است؛ اجرای این مصوبه از آذرماه تا پایان سال جاری در سطح این شرکت عملیاتی و معوقات آن نیز در صورتحساب مصرفی مشترکین بخش خانگی اعمال خواهد شد.

برگزاری نخستین دوره رقابت‌های پاورلیفتینگ قهرمانی بانوان کردستان در بیجار

نخستین دوره رقابت‌های پاورلیفتینگ بانوان انتخابی رده‌های نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان استان کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور ۵۲ ورزشکار از شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، بیجار، دیواندره و مریوان طی دو روز برگزاری با معرفی نفرات و تیم‌های برتر در بیجار به کار خود پایان داد.

در پایان این رقابت‌ها و در بخش تیمی مسابقات تیم سقز در جایگاه نخست قرار گرفت، سنندج عنوان دوم را کسب کرد و بیجار سکوی سوم را از آن خود کرد.

گفتنی است؛ نفرات برتر این دوره از مسابقات روزهای ۵ لغایت ۸ آبان‌ماه به رقابت‌های قهرمانی کشور در شهر یاسوج اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا