مازندران

بسته خبری پلیس/از رفع تصرف ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردی اراضی ملی تا کشف میلیاردی تجهیزات استخراج ارز دیجیتال

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از جنگل‌ها و اراضی منابع طبیعی، کارشناسان اداره اقتصادی پلیس اقتصادی استان مازندران پس از کسب خبر مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان آمل، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از فرصت‌طلبان اهالی دو روستا از توابع شهرستان آمل که به صورت باندی و کلان، اقدام به دیوارکشی، فنس‌کشی و ساخت بنا در داخل اراضی ملی و طبیعی کردند، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی و با همراهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران مانع ادامه تصرف اراضی ملی به دست فرصت‌طلبان شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آزادسازی ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ متر از اراضی ملی در این عملیات، اظهار کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰  میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار میرزایی در پایان با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر اعضای این باند که با شگردهای خاص مجرمانه اقدام به تخریب زیرساخت منابع طبیعی و بکر با احداث بنا و اخذ امتیاز برای رفاه مجموعه تحت تصرف در قالب شهرک‌سازی و … داشتند، ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضی کشاورزی و ملی افزود: پلیس با اینگونه افراد سودجو قاطعانه و برابر با قانون برخورد خواهد کرد.

*پلمپ ۲۰ واحد صنفی متخلف در چالوس 

علی‌اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از پلمپ ۲۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور اجرای طرح امنیت اجتماعی و جلوگیری از تخلفات صنفی در این ارتباط، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: ۲۰ واحد صنفی متخلف توسط پلیس نظارت بر اماکن و پلیس مبارزه با کالای قاچاق شهرستان چالوس شامل قهوه‌خانه‌ها وکافی‌شاپ‌ها که بدون مجوز کار می‌کردند، پلمب شد.

فرمانده انتظامی چالوس ضمن قدردانی از همکاری خوب بسیاری از صنوف در پایبندی به قوانین و دستورالعمل‌های صنفی از آنان خواست پلیس را در انجام خدمات یاری کنند.

*کشف میلیاردی تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در میاندورود 

مجید باقری فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف ۲۵ دستگاه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲ میلیارد ریال در شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای طرح مقابله و برخورد با تولید کنندگان غیرمجاز ارز دیجبتال در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک واحد نیروگاهی تولید برق خصوصی در امر تولید ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان میاندرود قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی محل وقوع جرم شناسایی و هماهنگی قضائی برای بازرسی از محل در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی میاندورود اظهار کرد: در بازرسی از محل مورد نظر، مزرعه تولید ارز دیجیتال شامل مقادیر زیادی تجهیزات و ۲۵ دستگاه بیت‌کوین نصب شده روی قفسه‌ها به همراه دستگاه‌های سوئیچ و کلیه لوازم و تجهیزات آن کشف شد.

باقری تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کشفیات ۲ میلیارد ریال برآورد شده و در این ارتباط ۲ نفر از متهمان دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا