کردستان

بسیاری از شاخص‌های توسعه کردستان در دولت تدبیر به میانگین کشوری رسید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، شهرام ملکی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کردستان که با حضور وزیر کشور در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: بهمن مرادنیا استاندار سابق بعد از شروع فعالیت در کردستان با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها و مسائلی که در رابطه با تحریم‌های ظالمانه دشمنان با آن مواجه بودیم و از سوی دیگر شیوع کرونا با شناختی که از ظرفیت‌ها و چالش‌های استان داشتند با تدوین برنامه مشخص و اولویت‌بندی طرح‌های موثر در منطقه اقدامات موثری انجام دادند.

وی تصریح کرد: اجرا و اتمام پروژه‌های مهم که در مسیر توسعه استان بسیار تاثیرگذار بودند از اقدامات ارزشمندی بود که در دولت تدبیر و امید به ویژه دوره مدیریت آقای مرادنیا به عنوان استاندار کردستان در قالب یک کار تیمی بسیار منسجم انجام گرفت.

 وی افزود: با استفاده از فرصت‌های ملی و استانی و تمام ظرفیت‌های داخلی استان به ویژه کسانی که اعتقاد داشتند برای توسعه کردستان باید حمایت ویژه در ایجاد بخش زیرساختی کردستان صورت بگیرد، این اقدامات ارزشمند توسعه‌ای در کردستان انجام شد.

وی اضافه کرد: طی چند سال اخیر بیشتر از آن چیزی که در قانون بودجه برای استان کردستان مصوب شده بود  به استان تخصیص پیدا کرد که نتیجه آن تخصیص بودجه‌های چند برابری و اجرای پروژه‌های بزرگی بود که نقش مهمی در ارتقای شاخص بهرمندی استان در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی افزود: با این اقدامات شاخص‌های توسعه در بخش‌های مختلف به میانگین کشوری رسیده و حتی در برخی نیز از میانگین کشوری جلو زده‌ایم که این موضوع نویدبخش خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و خدمت‌رسانی در خور شأن مردم ولایت‌مدار و انقلابی کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات دولت در تاریخ کردستان ثبت و ضبط خواهد شد و به عنوان کارنامه قابل قبولی از استاندار سابق این استان ماندگار خواهد ماند.

وی دستگیری از مستمندان و نیازمندان را از دیگر ویژگی‌های اخلاقی استاندار سابق کردستان فارغ از جایگاه اداری دانست و اذعان کرد: به خاطر اهتمام و عنایتی که هیئت وزیران در انتخاب یکی از فرزندان این استان به عنوان سکان‌دار کردستان تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ‌دکتر زارعی‌کوشا استاندار جدید کردستان با توجه به ارتباطات بسیار خوبی که با مسئولان سطح ملی دارند، امیدواریم با کمک افراد صاحب‌نظر و نخبگان و کسانی که اعتقاد به توسعه استان دارند، زمینه رفع مشکلات و توسعه هرچه بیشتر این استان را فراهم سازند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا