فارس

بسیجیان فارس در بحران کرونا، پیشتاز و افتخار آفرین بوده اند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، آیین گرامیداشت آغاز هفته بسیج، امروز شنبه بیست و نهم آذر،  با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، جمعی از مسوولان و بسیجیان، در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

محمدهادی ایمانیه در جمع بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه و اهمیت بسیج و نیروهای بسیجی در کشور اظهار داشت: هر فردی از این جامعه که دلسوزانه برای مردم، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گام بردارد، بسیجی است.

او با بیان اینکه نقش بسیج در حوزه های پزشکی و پیراپزشکی بر هیچ فردی پوشیده نیست گفت: به ویژه اینکه بسیجیان در بحران کروناویروس با مشارکت در امر پیشگیری و درمان بیماران افتخارآفرین بودند.

استاندار فارس با قدردانی از سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس و کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه به پاس تلاش در بحران کرونا ویروس به ویژه در امر واکسیناسیون علیه این بیماری، به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرآیند واکسیناسیون علیه کرونا ویروس اشاره کرد و از مسوولان به ویژه بسیجیان دانشگاه خواست تا برای حفظ این جایگاه و تقویت ایمن سازی عمومی مردم استان در برابر این بیماری، بیش از پیش تلاش کنند.

 ایمانیه با اشاره به دیگر رسالت های بسیجیان در عرصه های مختلف سلامت، مشارکت در پیشبرد برنامه های واکسیناسیون، همچنین  پیشگیری از بیماری های غیرواگیر نظیر بیماری های قلبی عروقی، انواع سرطان ها و سوانح و حوادث ترافیکی را از دیگر مسوولیت های بسیجیان عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت اعتماد مردم نسبت به دولت، گفت: وظیفه دولت زنده نگه داشتن امیدها است و همه مسوولان و مدیران نظام باید برای این امر تلاش کنند.

 
استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت های خود به روحیه ایثارگونه و بسیجی وار دکتر «سید وحید حسینی» سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که انتظار می رود دانشگاه دوران با شکوهی در عرصه خدمت رسانی به مردم استان را سپری کند.

 ایمانیه تاکید کرد: مسوولان سلامت استان با نگاه عدالت محوری  نسبت به راه اندازی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و اعزام متخصصان به ویژه به مناطق محروم استان، گام بر دارند.

او با بیان اینکه گام ها برای ارتقای سطح سلامت مردم باید بسیجی وار باشد، اظهار کرد: بسیج می تواند در توزیع و مصرف دارو و تولید، توزیع، واردات و صادرات حوزه غذا نیز جهادی عمل کند و در سازندگی و تکمیل پروژه های عمرانی مانند ساخت خانه های بهداشتی و پایگاه های اورژانس، مشارکت فعال داشته باشند.

استاندار فارس با اعلام حمایت مجموعه استانداری از دانشگاه های استان، اظهار کرد: مدیریت استان همراه با دانشگاه های استان است و برای ارتقای وضعیت فارس به ویژه در حوزه بهداشت و درمان مشارکت دارد.

بسیجیان در تمامی سختی ها و مواقع حساس، با جانفشانی خدمت کردند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در آئین گرامیداشت آغاز هفته بسیج که با حضور استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: بسیجیان در تمامی سختی ها و مواقع حساس، با جانفشانی خدمت کردند.

  سید وحید حسینی گفت: تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال های سخت جنگ، سرمنشاء خیرات و برکات زیادی بوده است و بعد از جنگ نیز بسیج به عنوان یکی از بزرگ ترین و محکم ترین نهادهای کشور، مطرح بوده است.

او اظهار کرد: بسیج یک مکتب است و بسیجیان همواره بدون ادعا و نام و نشان در تمامی سختی ها و مواقع حساس کشور با جانفشانی خدمت می کنند و این ایثار و ازخودگذشتگی، تواضع و فروتنی، شاخص اخلاق یک بسیجی است.

 حسینی ضمن ارج نهادن به مقام والای شهیدان به ویژه شهدای بسیجی عرصه سلامت، از زحمات تمامی مدافعان سلامت که در این سال ها به ویژه در بحران همه گیری کروناویروس در تمامی عرصه ها خوش درخشیدند، تقدیر کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که با حضور گسترده این بسیجان و تلاش ها و خدمات آنان در تمامی عرصه های مختلف کشور، زمینه ظهور حکومت جهانی قطب عالم امکان، حضرت ولی عصر (عج) فراهم شود.

بسیجیان؛ جهادگران واقعی و طلایه داران خدمت به مردم

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس نیز از دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به خدمات بسیجیان به عنوان جهادگران واقعی و طلایه داران خدمت برای مردم، اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تمدن سازی نوین اسلامی می بایست به موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توجه کرد.

سرهنگ قاسم علیپور نهادسازی را از اقدامات برجسته تاریخ صدر اسلام و از جمله تدابیر پیامبر اکرم (ص) در جنگ ها و مقابله با دشمنان برشمرد و افزود: اکنون نیز این نهادسازی در قالب تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) محقق شده که همچنان به عنوان یک حرکت مردمی، سند پرافتخاری در خدمت رسانی به کشور بوده است.

او با اشاره به ایثارگری های بسیجیان به ویژه در دوران اپیدمی کروناویروس، از خدماتی همانند غربالگری بیماران، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، جمع آوری کمک های مومنانه و واکسیناسیون نام برد و اظهار کرد: بسیجیان همواره در کنار سپیدپوشان عرصه سلامت و در خط مقدم نبرد با این بیماری، خوش درخشیدند.

 

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان نیز ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج به تمامی بسیجیان جامعه پزشکی استان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بسیج را پاره تن مردم خواندند، گفت: در راستای تحقق این فرمایش، پویش «یک خدمت» در مجموعه سلامت استان راه اندازی می شود.

سرهنگ حسین صمصام در این زمینه توضیح داد: در این پویش هدف این است که با مشارکت ۳۰ هزار نفری اعضای مجموعه سلامت فارس، بتوانیم ۳۰ هزار خدمت را تا ۳۰ روز آینده به مردم استان ارائه کنیم.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا