فارس

بصیرت مردم آتش فتنه ۸۸ را خاموش کرد/چهره خواص بی‌بصیرت برای مردم قابل شناسایی بود

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به حماسه ۹ دی و نام گذاری این روز به نام روز بصیرت، اظهار داشت: واقعه ۹ دی در تاریخ جمهوری اسلامی را می توان نقطه عطف شناخت و بصیرت مردم نام گذاشت؛ اگرچه اتفاقات زیادی در جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب و حتی قبل از انقلاب رخ داده است.

وی افزود: در قبل از انقلاب مسائلی پیش می آمد که خیلی از بزرگان و دست اندرکاران انقلاب این نگرانی ها را داشتند و فکر می کردند شاید مردم نتوانند ولایت فقیه و مرجعیت را درک و این موضوع را متوجه نشوند و از این بابت نگران بودند.

مردم ایران با بصیرت انقلاب کردند

وی به آیت الله مطهری اشاره کرد و ادامه داد:  شهید مطهری در ملاقاتی که در کشور فرانسه با امام خمینی (ره) داشت این نگرانی را عنوان کرد که شاید با ظهور انقلاب، مردم جایگاه مرجعیت، رهبریت و ولایت فقیه را درک نکنند، و امام معمولا با پاسخ کوتاهی در مورد ارتباط با مردم و روشن بودن افکار و بصیرت مردم سخن می گفتند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب نیز دشمنان  نظام اسلامی و کسانی که سرشان در آبشخور غربی هایی مثل آمریکا و اسرائیل و امثالهم بود فکر می کردند انقلاب اسلامی هیچ موفقیتی پیدا نمی کند در صورتی که امام مردم را خوب شناخته بود و مردم هم بصیرت خودشان را به خوبی نشان دادند.

 حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در مقاطعی بعد از انقلاب هم این مسائل پیش آمد، گفت: مشکلات و مسائلی مثل نقشه ها و کودتاهایی که دشمنان کشیده بودند و حتی تسخیر لانه جاسوسی مسائلی بود که مردم بصیرت و فهمشان را نشان دادند.

 وی ادامه داد: خیلی ها فکر می کردند مردم در حال شعار دادن هستند در صورتی این طور نبود چون مردم درد را تشخیص داده بودند که کجاست و مسیر امام را شناخته و دنبال ایشان راه افتاده بودند.

دبیر جامعه روحانیت استان فارس با اشاره به قضیه منافقین در سال ۶۰  و زمان دفاع مقدس و حتی در ماه های اعلام پذیرش قطعنامه، گفت: مردم در همان زمان نیز بصیرت خودشان را نشان داده و به اثبات رساندند.

صبر و حوصله مردم فتنه را خاموش کرد

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در فتنه ۸۸ همه فکر می کردند که همه چیز تمام شد، عنوان کرد: مردم با حوصله و آرامش به مسائل نگاه کرده و آن زمان که احساس کردند باید به میدان بیایند و در دفاع از اسلام از همه چیزشان بگذرند قاطعانه امدند و بصیرت، فهم، روشن بودن و خردمند بودن خودشان را  به اثبات رسانده و درس بزرگی به همه جهان دادند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کسانی که این بدبختی ها و مصیبت ها را برای جامعه ما درست کردند هنوز در خواب هستند، افزود: آنها بر طبل تو خالی می کوبند و فکر می کنند که مردم درک ندارند ولی هیچ کس درک بصیرت مردم را نفهمید اما امام و مقام معظم رهبری مردم را خوب شناختند و مردم نیز به خوبی امام شان رو شناختند و بصیرتشان را جایی که لازم بود نشان داده و به تکلیفشان عمل کردند.

خواص بی بصیرت قابل شناسایی بودند 

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) در مورد خواصی که اندیشه های منحرف داشتند، گفت: چهره مخفی یک عده از خواص که از اول هم منحرف بودند، برای برای مردم ناشناخته نبود؛ آنها چهره مخفی این افراد را می شناختند و سکوت می کردند اما اینگونه نبود که کسی این خواص بی بصرت را نشناسد.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: برخی از این خواص منحرف دل در گرو دشمنان خدا داشتند یا اینکه گول خوردند و فکر کردند با این نسیم به سر منزل مقصود می رسند ولی از آن طرف هم خواصی بودند که این چیزها را خوب تشخیص داده و به موقع عکس العمل نشان دادند.

وی اظهار داشت: روز ۹ دی مردم به غیر از اینکه ولایت مداری خودشان را نشان دادند، می خواستند به خواص  بگویند که اینقدر هم که شما می گوید خواص نیستید بلکه این شما هستید که نتوانستید ما را بشناسید.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: شما فکر کردید مردم همان هایی هستند که بدون وضو و با کفش نماز می خواندند در حالی که آنها همیشه جزئی از مردم هستند آنها مگسانی بودند دور شیرینی و در واقع آنها مردم واقعی نبودند، یک عده قلیلی بودند و عده ای هم تحت تاثیر آنها قرار گرفته بودند، اما درمدت انتخابات ۸۸ تا ۹ دی ماه مسائلی پیش آمد که فهمیدند تحت تاثیر برخی از خواص بازی خوردند و بعد از به میدان آمده و همراهی کردند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به حرکت مردم در ۹ دی ماه  بیان کرد: مردم، ولایت مداری و اسلام دوستی خودشان را نشان دادند و گفتند که مملکت ایران جایی برای ضد اسلام ها و کسانی که با اسلام مشکل دارند نیست و در واقع مردم با اسلام خواهی و هم ولایت مداری بصیرت را به همه نشان دادند.

شیرازی ها با تامل و فهیمی هستند

وی در ادامه گفت: مردم شیراز آدمهای با تاملی هستند و شاید در کشور جزء محدود مردمی بودند که ولایت مداری و عشق به رهبرشان را زود تر از مردم برخی استان ها و شهرهای کشور نشان دادند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه مردم شیراز افرادی فهیم و محجوبی هستند ادامه داد: مردم شیراز در خیلی از فراز و نشیب ها صبور بودند و زیاد اهل شلوغ کردن نیستد چون انسان های فهیم و با تدبیری هستند و به موقع وقت شناس بودند و در مسائل مختلف شیراز همیشه گوی سبقت را از همه گرفته ولی به خاطر محجوب بودن زیاد اهل سرو صدا نیستند.

حجت الاسلام طاهری در پایان صحبت هایش گفت: امیدوارم روز به روز به عزت و عظمت اسلامی افزوده شود و به برکت اهل بیت شاهد موفقت های مردم بصیر و صبور ایران در همه ابعاد باشیم چرا که این بصیرت با وجود همه این فراز و نشیب های اقتصادی هنوز در غالب مردم وجود دارد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا