خوزستان

بلاتکلیفی نیروهای سازمان نهضت سواد آموزی خوزستان در پیچ و خم استخدام

به گزارش برگزیده های ایران از شوشتر، نیروهای تک دوره تجمیعی غیرفعال قبل از سال ۱۳۹۲ که به دلایل نامعلوم کنار گذاشته شده بودند، در پیام‌ها و تماس‌هایی به برگزیده های ایران و پس از تجمع درب سازمان نهضت سوادآموزی کشور  در هفته‌های گذشته، خواستار پیگیری موضوع شدند.

یکی از این معترضان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اگر قرار است از نیروهایی که غیرفعال شده‌اند جهت فعالیت در نهضت جذب شود، باید با شرایط مشخص و با عدالت صورت گیرد که متاسفانه اینچنین نشده است.

وی افزود: این در شرایطی است که از سراسر کشور بیش از یکصد نفر جذب شدند، از خوزستان هم چندین نفر مجدداً فعال شدند مثلاً یکی از این موارد از دوستانم بود و به عینه شاهد این موضوع بودم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش ضمن گلایه از عدم توجه مسوولان به حقوق این نیروها بیان کرد: طبق مصوبه سال ۹۵ مجلس، همه ما بایستی به صورت حق التدریسی جذب و استخدام می‌شدیم، اما نه تنها این موضوع انجام نشد بلکه وضعیت تدریس‌مان را هم غیرفعال اعلام کردند.

همچنین یکی دیگر از معترضین با اشاره به اینکه پاسخ مسوولان قانع کننده نیست، گفت: مسوولان وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، می‌گویند هنوز بخشنامه‌ای نیامده و باید منتظر بمانید. اگر بخشنامه نیامده پس چطور بیش از صد نفر نیرو جذب شدند.

وی اضافه کرد: به گفته مدیران نهضت، این مجموعه در حال حاضر نیرو لازم دارد و باید جذب کند. و بازهم به گفته خودشان با توجه به اینکه ما پرونده و سابقه تدریس در نهضت سوادآموزی داریم در اولویت‌های استخدام هستیم، اما در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش برگزیده های ایران، تلاش‌های خبرنگار فارس برای دریافت پاسخ از سوی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به اینجا ختم شد که موضوع در سطح ملی است و هرچه ابلاغ و بخشنامه از وزارتخانه صادر شده، طبق همان عمل کرده‌ایم.

گفتنی است، در سال‌های اخیر کمبود نیرو در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش همواره مشکلاتی را در این حوزه به وجود آورده است.

انتهای پیام /ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا