زنجان

بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در زنجان تاسیس شد/ اجرای طرح ۳۱-۱۰۰ در مراکز استان‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، مهدی احمدی امروز در نشست با مسؤولان دانشگاه فرهنگیان زنجان ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه استان در این نشست اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا و استراتژیک با مبانی و موازین قانونی، عقلی و شرعی است که بیش از یک سال قدمت دارد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه باید تمام گزینش‌هایی که برای آینده آموزش و پرورش کشور اتفاق می‌افتد از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی عبور کند، تصریح کرد: وظیفه ذاتی این دانشگاه تربیت دانشجو معلم برای وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که میزبان مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور عنوان کرد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هدف در اساسنامه بنیاد دیده شده است یاد‌آور شد: در راس ترویج سنت حسنه وقف و نیکوکاری در راستای  توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه همچنین در اساسنامه به تکریم و شناسایی خیرین و نیکوکاران پرداخته شده است، عنوان کرد: امروز شاهد تأسیس بیست و ششمین بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان شعبه استانی(استان زنجان) هستیم.

احمدی با یادآوری اینکه ۱۱۲ سال است که تربیت معلم در کشور قدمت دارد، خاطر نشان کرد: تولید این دانشگاه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور است که برای سی سال در کشور ماندگاری دارد، چرا که تولید و محصول تاریخ انقضا ندارد.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی ما به این مرحله رسیده‌ایم که اگر بخواهیم دانشجو معلمی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید برای او برنامه و هزینه داشته باشیم.

مدیر عامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به طرح ۳۱-۱۰۰ یا طرح ۳۱-۳۱ متذکر شد:  امروزه بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد در راستای طرح ماندگار ریاست محترم دانشگاه به نام طرح ۳۱-۱۰۰ یا طرح ۳۱-۳۱ گام‌هایی در آینده نه چندان دور بردارد.

وی ادامه داد: این طرح به این شکل است که ۳۱-۱۰۰ یا ۳۱-۳۱ که ۱۰۰ به معنای صدمین سال قدمت این دانشگاه و ۳۱ یعنی ۳۱ استان که مدیران ارشد به ویژه استانداران به میزان ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بدهند.

احمدی با اشاره به اینکه به همت مسؤولین استانی و کشوری در مرکز هر استان دانشگاه جامعی احداث خواهد شد، اضافه کرد: تمام امکانات رفاهی، علمی، آزمایشگاهی، ورزشی و خوابگاه برای دانشجو معلمان در این طرح پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با تاسیس این بنیاد در ۳۱ شعبه گفت: همه باید بدانند که معلم کیست؟ و معلم یک عنصر مصرف‌گرا نیست، معلم یک مولد است. مولدی که می‌تواند نسلی را پرورش بدهد و به جامعه تحویل دهد.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱


 2021-12-29 18:05:47

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا