کردستان

بهره‌برداری از ۱۹ سد تا پایان ۱۴۰۱ در کشور/ ذخایر آبی کشور ۳۷ درصد کاهش یافته است

سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور در حاشیه بازدید از سد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم این است که سدهای بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را سریعا به بهره‌برداری برساند.

وی تصریح کرد: طی یک برنامه‌ زمان‌بندی شده تا پایان سال سال آینده ۱۹ سد توسط شرکت آب نیرو و سایر شرکت‌های آب منطقه‌ای به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور در مورد کاهش دخایر آبی به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در سال‌جاری، افزود: امسال حدود ۳۷ درصد از ذخایر آبی کشور به نسبت سال گذشته کاهش دارد.

وی همچنین گفت: هر چند کاهش بارندگی در استان‌ها متفاوت بوده است اما در مجموع میانگین کاهش بارندگی در کشور طی سال‌جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد است.

رضوی به کاهش میزان بارندگی‌ها در پاییز امسال هم گریزی زد و گفت:‌ فصل جاری یک سامانه بارشی حدود ۲۰ استان را در برگرفت که البته تغییر چندانی در شرایط نداشت اما براساس پیش‌بینی هواشناسی، زمستان امسال بارندگی نرمال خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو اضافه کرد: با وجود پیش‌بینی‌هایی که در مورد بارندگی‌های نرمال زمستان امسال از سوی هواشناسی صورت گرفته با توجه به شرایط سال قبل و کاهش بیش از ۳۰ درصدی در بارندگی‌های فصل پاییز، در مجموع سال آینده هم شرایط مطلوبی از نظر منابع آبی در کشور نخواهیم داشت.

وی در پایان تصریح کرد: از هر جهت با توجه به تدابیری که اندیشیده شد و تجاربی که داریم امیدواریم در سال ۱۴۰۱ کمترین مشکل آب و برق داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا