کردستان

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای دهگلان کردستان در دهه فجر

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای دهگلان کردستان در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه شامل طراحی، ساخت و بهره برداری از سیستم جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب با هدف تصفیه فاضلاب روستای ۵ هزار و ۳۸۸ نفری قروچای اجرا شده و گامی موثر در راستای حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین محیط زیست است.

وی افزود: در این پروژه بیش از ۱۴ کیلومتر عملیات خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده و یک هزار و ۲۰۰ فقره انشعاب این روستا را زیر پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۳۹۶ مترمربع احداث، ظرفیت تصفیه ۶۴۰ مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد و برای اجرای کل پروژه نیز ۴۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

فرهاد خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای دهگلان به عنوان دوازدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان و سومین تصفیه خانه فاضلاب روستایی پس از تصفیه خانه های روستایی حسین آباد و قلیان سنندج وارد مدار شده است؛ ضمن آنکه ۳ تصفیه خانه فاضلاب روستایی دیگر در روستاهای سراب قامیش سنندج، خامسان کامیاران و شوی بانه نیز در حال احداث است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا