Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
به یک شهردار تمام وقت نیازمندیم! - خبرگزاری برگزیده های ایران
زنجان

به یک شهردار تمام وقت نیازمندیم!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، پس از روی کار آمدن شورای اسلامی دوره ششم، منصور سطانی محمدی به عنوان سرپرست شهرداری زنجان انتخاب شد.

 پس از آن فراخوانی درباره انتخاب شهردار منتشر شد که بر اساس آن علاقه‌مندان و کسانی که توانایی شهردار شدن را در خود می‌دیدند، رزومه خود را به شورا ارائه کردند.

با پایان مهلت فراخوان و بررسی گزینه‌های مختلف در شهریورماه عباس راشاد با ۵ رای از مجموع ۹ رای اعضای شورا، به عنوان گزینه شهرداری زنجان به وزارت کشور معرفی شد، اما به گفته رئیس شورا به دلیل مشکل سنوات خدمتی مورد تایید قرار نگرفت!

اعضای شورای اسلامی زنجان طی جلسه رسمی غیر علنی با ۵ رای از ۷ عضو حاضر، با اکثریت آرا بر رای خود در خصوص انتخاب شهردار اصرار کردند و برای تعیین تکلیف گزینه شهرداری زنجان منتظر اعلام رأی هیات حل اختلاف ماندند اما با تشکیل جلسه در شورای حل اختلاف رایی صادر نشده و عباس راشاد هم انصراف داد.

پس از این اتفاق قرار شد شورای شهر از بین ۶ گزینه عباس قنبری، سعید رفیعی، محمد صحبتلو، حسن عیوض‌زاده، محمد جواد سروش مهر و منصور سلطانی محمدی یک نفر را به عنوان شهردار انتخاب کند.

همین امر شروعی بود که اعضای شورا دوباره به فکر انتخاب شهردار بیافتند، اما با وجود اینکه اعلام شده بود شهردار در اسرع وقت انتخاب خواهد شد باز هم انتخاب شهردار به نتیجه نرسید.

قضیه از این قرار است که در جلسه نخست انتخاب شهردار پدر یکی از اعضای شورا فوت کرده و جلسه ناتمام می‌ماند، پس از چند روز وقفه دوباره جلسه انتخاب شهردار در غیاب یک عضو شورا برگزار می‌شود، اما در این جلسه به علت اختلافی که بین اعضا پیش می‌آید، سه نفر از اعضا جلسه را ترک می‌کنند و جلسه از رسمیت خارج می‌شود.

کور خوانده‌اید، ضعف دولت و مجلس و شورا را نخواهید دید

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این باره به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: هر ۹ عضو شورا به دنبال خدمت به مردم هستند و دوست داریم شهردار با اکثریت آرا انتخاب شود.

منصور مرادلو با اشاره به اینکه تلاش اعضای شورا رسیدن به وفاق است، تصریح کرد: ما به دنبال یک تیم قوی هستیم که شهر را مدیریت کند و همه اعضای شورا در این هدف مشترک هستند.

وی با بیان اینکه اعضا در انتخاب خود تعصب خاصی روی یک شخص خاص ندارند، بیان کرد: ما همه گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم و روی هر گزینه‌ای که وفاق شود به آن رای خواهیم داد.

مرادلو با اشاره به اینکه امروز هم به دنبال جمع‌بندی روی یک گزینه بودیم که این اتفاق رخ نداد، تصریح کرد: یکی از دلایل ترک جلسه استعلامات مربوط به گزینه‌ها بود که بنده اعلام کردم من استعلامات انجام شده و من این اطمینان خاطر را می‌دهم که مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم طی روزهای آتی، یعنی شاید تا آخر هفته اتفاقات خوبی رخ داده و شهردار انتخاب شود، تصریح کرد: ما به دنبال وفاق هستیم و قطعا کسانی که چشم دوخته‌اند، شورا، دولت و مجلس به مشکل بربخورد را نا امید خواهیم کرد و صراحتا به این افراد می‌گوییم که کور خوانده‌اید.

 

مهلت شورا رو به اتمام است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز با اشاره به اینکه انتخاب شهردار جزو وظایف اصلی شورای شهر است، گفت: شورا پس از شروع کار باید سریعا شهردار را انتخاب و تعیین تکلیف کند، البته در زنجان هم این اتفاق رخ داد ولی به علت عدم تایید صلاحیت این امر قدری به تعویق افتاده است.

علی محمودی با اشاره به اینکه به جز زنجان تقریبا در همه ۲۰ شهر استان شهردار انتخاب شده است، تصریح کرد: در ۹ شهر حتی حکم شهردار هم صادر شده و ۹ شهر دیگر هم در مرحله استعلام فرد است، همچنین در دو شهر نیز مدارک شهرداران به وزارت کشور برای اخذ مجوز تبصره ۳ ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در زنجان هم شورا باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و انتخاب شهردار اقدام کند، گفت: این موضوع هم تأکید وزارت کشور و هم استانداری است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه شورا باید در کمترین زمان ممکن به توافق رسیده و نسبت به تعیین تکلیف انتخاب شهردار اقدام کند، افزود: در عرض چند روز باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات یکی از اعضای شورا درباره انحلال شورا نیز گفت: انحلال شورا به این سادگی نیست و کسی نمی‌تواند شورا را به این راحتی منحل کند.

انسیه ابوبصیر، عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه نظر ما بر این است که شهردار با اکثریت آرا انتخاب شود، تصریح کرد: نظر ما این است که کار به صورت اجماع و شورایی انجم شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: قطعا یک شخص با ۵ رای نمی‌تواند شهردار شود و باید حداقل با ۷ رای انتخاب شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه وعده و وعید دادن تشکیلات شورا را به هم می‌زند، افزود: قطعا اگر روی یک گزینه خوب اجماع شود، ما هم پیروی خواهیم کرد.

اسحاق اسماعیلی، عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه پنج عضو شورا بدون مشورت با اعضای دیگر فردی را برای رای‌گیری به شورای شهر آورده‌اند و اصرار به رای آوردن گزینه مد نظر دارند، تصریح کرد: این در حالی است که فرد مورد نظر از نظر ما حتی توانایی اداره یک منطقه شهرداری را هم ندارد و در مرحله رای‌گیری برای سرپرست شهرداری هم دیگر اعضای شورا بنا به دلایلی از جمله عدم ورود فردی خارج از شهرداری به بدنه شهرداری، موضوع سرپرستی فرد مورد نظر را در شهرداری پذیرفته است.

اسحاق اسماعیلی با بیان اینکه گزینه خاصی را برای تصدی مدیریت شهری زنجان انتخاب نکرده است، افزود: موضوع اصلی در حال حاضر عدم صلاحیت گزینه مدنظر پنج عضو شورا برای این سمت است.

با این تفاسیر قرار است که طی روزهای آتی دوباره جلسه انتخاب شهردار تشکیل و از بین ۶ گزینه باقی‌مانده یک نفر را به عنوان شهردار انتخاب کند.

به گفته یکی از اعضای شورای شهر ۵ نفر از اعضای شورای شهر به دنبال انتخاب منصور سلطانی محمدی سرپرست شهرداری زنجان به عنوان شهردار هستند که همین امر مخالفت سایر اعضا را در پی داشته است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-12 10:05:59

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا