اخبار ورزشی

بیرانوند: وظیفه ما رصد هفتگی و روزانه ورزشکاران است/ ممکن است تحلیل‌ها تغییر کنند

بیرانوند: وظیفه ما رصد هفتگی و روزانه ورزشکاران است/ ممکن است تحلیل‌ها تغییر کنند

– اخبار ورزشی –

محسن بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران در خصوص شاخص‌های مربوط به وضعیت مدال‌آوری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: وظیفه ما در مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک، رصد رشته‌های ورزشی حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو است. ما چند شاخص در این خصوص تعیین کردیم که یکی از این شاخص‌ها مربوط نتایج دوره قبل ورزشکاران و شناخت رقبا است. مطمئنا رقبای کشتی ایران با رشته تکواندو و تیراندازی متفاوت است و‌ باید این موضوع در نظر گرفته شود.

قربانی: بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک دهم نیاز آنها است

 

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شاخص‌ها مربوط به بررسی رکوردها در رشته‌های رکوردی است. ما در مرکز نظارت بر تیم‌های ملی این رکوردها را بررسی می‌کنیم. برای مثال بعد اینکه ورزشکاران ما در آخرین رویداد جهانی شرکت می‌کنند ما شرایط، رکوردها و وضعیت آنها را در جدول بررسی می‌کنیم و با حذف رقبای غیر آسیایی، جایگاه آنها را در آسیا می‌سنجیم و شناختی از شرایط آنها پیدا می‌کنیم.

سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با اشاره به دیگر شاخص‌ها یادآوری کرد: بعد از حضور ورزشکارانمان در مسابقات آسیایی رنکینگ آنها را نیز رصد می‌کنیم. البته در بحث رنکینگ موضوعاتی مانند تعداد حضور ورزشکاران در مسابقات نیز مطرح است. مثلا ورزشکاری که یکبار در مسابقات شرکت کرده در رنکینگ جایگاه متفاوتی با ورزشکاری دارد که در چند رویداد حاضر بوده است در مجموع البته تاثیر رنکینگ صدرصدی نیست و رکوردهای انتخابی و جهانی نیز برای ما ملاک است.

وی خاطرنشان کرد: باید به یاد داشته باشیم که طرف حساب ما در نهایت ورزشکار و انسان است و شرایط روحی و روانی، مصدومیت، وضعیت رقبا و قرعه هم اهمیت دارد و ممکن است تحلیل‌ها را تغییر دهد.

بیرانوند یادآوری کرد: وظیفه ما رصد هفتگی و روزانه ورزشکاران است. رشته‌های ورزشی که در بازی‌های آسیایی هستند همواره مورد بررسی قرار می‌گیرند و مسئولین و کادر فنی آنها را دعوت می‌کنیم و دلایل و تحلیل‌های خود را از وضعیت ورزشکاران خود بیان می‌کنند و با در نظر گرفتن شاخص‌ها شرایط را پیش‌بینی می‌کنیم و تحلیل‌های ما به صورت ماهانه با توجه به نتایج ورزشکاران در میادین بین المللی تغییر می‌کند و افرادی که شانس مدال دارند ممکن است بعد از شرکت در رویدادی شانس خود را از دست بدهند و در مقابل ورزشکاری که شانس ندارد با رشدی که دارد تا قبل از بازی‌ها، به مدال‌ نزدیک شود و ما تا آخرین لحظه وضعیت را رصد می‌کنیم اما قطعا پیش‌بینی‌ها با تلرانس ۲۰ تا ۳۰ درصدی همراه خواهد بود.

/

 
 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا