فارس

بیرق ماندگار؛ روایتی از شهادت مادر هستی

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، این روزها در تالار مجوعه فرهنگی هنری حافظ شیراز، تئاتر ملی و آیینی بیرق ماندگار در بزرگداشت و سوگواره شهادت بانوی بی‌نشان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، که تهیه شده و کاری از گروه فرهنگی و هنری سفیر از شهر تهران است  در حالا اجرا می‌باشد.

این تئاتر هنری، داستان جوانی است که به تازگی از خارج از کشور برگشته و پدرش را از دست داده است.

و بر خلاف سنت خانوادگیش، با برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه مخالفت می کند و شبهه هایی که خیلی از جوانان امروز جامعه مطرح می کنند را در ذهن دارد و بیان می کند.

چند نفر از دوستان پدرش با حضور در کنار وی و ذکر وقایع تاریخی منجر به شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، در او اثر گذاشته و به صورت غیر مستقیم به شبهه های جوان پاسخ می دهند.

در این نمایش، وقایع تاریخی از زمانی که نطفه منحوس سقیفه در آخرین حج حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم، توسط تعدادی منافق بسته شد و حتی در آن پیمان، کمر به قتل پیامبر بسته بودند، مرور می شود تا بعد از وفات حضرت رسول و شهادت و خاک سپاری حضرت صدیقه شهیده.

کلید واژه هایی در این تئاتر بیان می شود که که برای تبیین راه و روش شیعه و بیفتادن به دام شبهه های ریز و درشتی که دشمنان، این روزها مطرح می کنند تا جوانان را از فرهنگ علوی و فاطمی دور کنند، لازم به نظر می رسد.

برگزاری مراسم جشن و یا عزاداری اهل بیت، هیچ منافاتی با کمک‌کردن به فقرا و نیازمندان ندارد.

کمرنگ‌کردن دستورات الهی، راهی برای انحطاط جامعه اسلامی

بی تفاوتی امت اسلام، باعث شد، عده زیادی صراط مستقیم، گمراه شوندو بالاخره پنهان‌ بودن قبر آن حضرت و وصیت ایشان مبنی بر تدفین در خفا، درس های عظیمی دارد که باید چشم دل باز شود تا فهمیده شود.

مسئول اجرایی گروه سفیر در مصاحبه با خبرنگار فارس، گفت: ما حدود ۲۰ سال هست که در این مسیر قدم برمی داریم و امسال هم توفیق شد که در شهر هنرپرور شیراز ۹ بار این نمایش را بر روی پرده اجرا کنیم.

هدف رضایت خداوند و تاثیرگذاری بر فرهنگ جامعه است

 احسان کیارشی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر معرفی اعضای گروه، گفت: اعضای گروه سفیر، بازیگران و چه گروه کارگردانی، تمایل به معرفی خود در رسانه ها ندارند و هدفشان، رضایت خداوند و تاثیر هنر بر فرهنگ و روح جامعه بوده است‌.

جنبه هنری کار و تاثیر جلوه های ویژه صوتی و تصویری، تاثیرگذاری این کار را افزایش داده بود و همچنین، پیش بینی مجموعه هایی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات مخاطبین در جنب تالار نمایش، بار فرهنگی آن را ارتقا بخشیده بود.

فاطمیه را باید قدر بدانیم، درس‌های بزرگی در دل این ماجرا نهفته است؛ درس آزادگی، درس اطاعت‌ و حمایت از امام زمان.

حضرت فاطمه به ما آموخت در زمانی که جماعت فراموشکار حتی جواب سلام امیرالمومنین را هم نمی‌دادند، چطور دل به آتش زد و بی‌پروا دست از دامان امام زمانش در میان کوچه نکشید و در سکوت منفعت‌ طلبانه‌ی خواص و ترس عوام، خطبه‌ای در حمایت از امام زمانش خواند.

زندگی و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، این الگوی بی‌بدیل، به ما آموخت که حتی به تنهایی هم که شده باید از امام زمان دفاع کرد.

این نمایش با دعای دسته جمعی همه حضار در تالار حافظ برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی به پایان رسید.

انتهای پیام/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا