Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بیش از نیم میلیون دز واکسن کرونا در بابل تزریق شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

بیش از نیم میلیون دز واکسن کرونا در بابل تزریق شد

دکتر مصطفی جوانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران افزود که در مجموع تاکنون ۱۷۵ هزار و ۶۹ نفر از جمعیت هدف شهرستان هر دو دز و ۱۷۶ هزار و ۹۰۲ نفر هم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اعلام این که روزانه بین ۶ تا ۱۰ هزار دز واکسن در چهار مرکز تجمیعی و ۴۰ مرکز و خانه بهداشت شهرستان تزریق می شود ، گفت که تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل هم شروع شده است.

جوانیان با اظهار این که سطح ایمنی در برخی از افراد پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونا ممکن است پایین بیاید و نیازمند دز یادآور باشد ، توضیح داد : دُز یادآور برای کسانی است که در معرض خطر هستند و در کشور ما هم این توصیه فعلا با توجه به اعلام کشوری برای کادر بهداشت و درمان است.

وی از کادر درمان شهرستان که بیش از ۶ ماه از دریافت دز دوم واکسنشان گذشته خواست تا با مراجعه به مراکز تجمعیی واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن یادآور اقدام کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : آن دسته از کادر درمان که دز اول و دوم واکسن تزریقیشان سینوفارم یا برکت بود برای دز سوم هم می توانند از همین واکسن ها یا واکسن های آسترازنکا یا اسپوتنیک استفاده کنند ، ولی افرادی دز اول و دوم را از واکسن های اسپوتنیک یا آسترازنکا تزریق کردند ، دز سوم یا یادآورشان هم باید از همین واکسن ها باشد.

جوانیان همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا تاکید کرد و افزود : تزریق واکسن به معنای ریشه کن شدن کرونا نیست و امیدواریم با اجرای این دستورالعمل‌ها و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی، سلامتی به جامعه برگردد و هر چه زودتر این پاندمی ریشه‌کن شود.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اکنون ۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های شهرستان بستری و ۱۵ بیمار هم پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند. همچنین هم اکنون ۱۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا