کردستان

بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار سنندجی در رشته والیبال فعالیت دارند

سالار زارع رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، امکانات مورد نیاز والیبال را ضعیف توصیف کرد و نبود سالن تمرین بزرگ‌ترین چالش والیبال سنندج دانست.

وی نبود سالن مناسب و اسپانسر ورزشی را چالش این رشته ورزشی عنوان کرد و گفت: در صورت فراهم شدن اسپانسر و حمایت مالی از سوی بخش خصوصی، می‌توانیم تیم‌داری کنیم‌.

زارع با بیان اینکه هیات والیبال سنندج در خانه والیبال مستاجر است اظهار کرد: این رشته سالن اختصاصی ویژه خود ندارد، بحث «سالن برای همه » برای ما مهم است اما تاکنون نتیجه نگرفته‌ایم.

وی با اشاره به ماده ۸۸ که سالن‌های ورزشی به مناقصه گذاشته شد افزود: این قانون سبب شد هیات والیبال شهرستان سنندج مستاجر آموزش و پرورش شود.

به گفته رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج، در راستای خارج کردن خانه والیبال از ماده ۸۸ مکاتبات زیادی با ورزش و جوانان انجام گرفت اما تاکنون نتیجه نگرفته‌ایم.

ارتقا سواد مربیان از برنامه‌های هیات است

زارع ارتقا سواد و توانمندی‌های مربیان و داوران را از برنامه‌های هیات والیبال شهرستان سنندج عنوان کرد و گفت: در راستای ارتقا سواد مربیان و داوران کلاس‌های داوری درجه ۲ و درجه ۳ برگزار شده است.

وی یادآوری کرد: بانوان سنندجی هم از استعدادهای خوبی برای ورزش والیبال برخوردارند طوریکه تیم آتیلا ارتوپد در سوپرلیگ حضور فعال دارند.

زارع ظرفیت و استعدادهای ورزشی سنندج را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: یکسری باشگاه‌های والیبال در سطح سنندج بی مجوز است و ما درصدد احیا مجوزهای قانونی هستیم.

رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج با اشاره به فعالیت بازیکنان رده سنی بزرگسال در سطح ملی و سوپرلیگ، افزود: برای اولین بار احسان احمدی در سوپرلیگ پرتغال بازی می‌کند.

وی اظهار کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۳۰۰ ساعت دوره آموزشی در سنندج برگزار شده است.

به گزارش برگزیده های ایران، والیبال رشته گروهی است از سال ۷۷ کار تخصصی در کشور استارت خورده است، والیبال ایران در سال ۸۸ در جهان روی سکو قرار گرفت و به صورت جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا