Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بیش از ۲۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های کردستان اختصاص یافت - خبرگزاری برگزیده های ایران
کردستان

بیش از ۲۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های کردستان اختصاص یافت

عرفان مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از منابع مختلف در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده که تاکنون حدود ۶۲۴ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

مرادی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب)، جاده مریوان – سنندج، طرح چهارخطه کردن گردنه صلوات‌آباد (محور سنندج – همدان)، احداث چهار خطه بیجار – دیواندره و چهارخطه سقز- بانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیر بار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک‌هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

مرادی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه – میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین اعتبار انتظار می‌رود در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت‌مندی کاربران از جمله مزایای طرح‌های راهسازی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا