خوزستان

بیش از ۶۱ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان به متقاضیان تحویل داده شد

بیش از ۶۱ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان به متقاضیان تحویل داده شد

تعهد استان در طرح مسکن مهر، ساخت ۷۷ هزار و ۳۲۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحدها در دولت آقای احمدی‌نژاد آغاز شد.

وی با اشاره به ۱۵ هزار و ۶۹۲ واحد باقیمانده از طرح مسکن مهر در استان افزود: تا پایان امسال نیز ۲ هزار و ۴۰۰ واحد دیگر از طرح‌های مسکن مهر در خوزستان تعیین تکلیف می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضایی به نهضت ملی تبدیل کنیم.

هفت هزار واحد مسکن مهر خوزستان فاقد متقاضی است

وی افزود: حدود هفت هزار واحد مسکن مهر در استان فاقد متقاضی بوده که باید آنها را به طرح نهضت ملی مسکن تبدیل کنیم.

آذرسا ادامه داد: سه هزار و ۷۰۰ واحد از مساکن مهر خوزستان مشکل حقوقی دارند همچنین سه هزار و ۶۵۹ واحد نیز جزو تعاونی‌های مشکل‌دار بوده و وجاهت حقوقی برای ادامه فعالیت ندارند.

وی اظهار کرد: با وجود اقدامات خوبی که در مسکن مهر استان صورت گرفت اما میزان واحدهای باقیمانده در این طرح همچنان زیاد است به گونه‌ای که از دستور کار طرح نهضت ملی مسکن در چند استان، بالاتر است.

ثبت‌نام بیش از ۳۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: میزان تعهد خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد بوده که حدود سه برابر دستور کار مسکن مهر استان است در حالی که تعداد کارشناسان و نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تغییری نکرده است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت توضیح داد: در این طرح به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از مهرماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری اهدا می‌شود.

آذرسا گفت: با توجه به آمار متقاضیان این طرح در استان، باید یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به این موضوع اختصاص داده شود.

وی با اشاره به تامین ۸۵ تا ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در استان توضیح داد: با توجه به آمار بالای متقاضیان این طرح در ۲، سه شهر استان، تلاش می‌کنیم تا زمین لازم برای این طرح عملیاتی شود.

بر اساس این گزارش عملیات ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در استان خوزستان شروع شده که بخشی از آنها تا اواخر امسال به پایان می رسد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا