Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بیش از 7100 پرونده تعزیراتی در کردستان تشکیل شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
کردستان

بیش از ۷۱۰۰ پرونده تعزیراتی در کردستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سیدنجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اراده و عزم دولت جدید مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی دشمنان، مقابله با دلالان، فرصت‌طلبان و سودجویان است که به هر نحوی قصد اخلال در بازار دارند و خواسته و یاناخواسته نقش پیاده‌نظام دشمن را ایفا می‌کنند، است.

وی خاطرنشان کرد: هدف دولت از انجام این برنامه‌ها حمایت جدی از تولیدکننده و مصرف کنندگان است و از تمام توان برای بستن دست دلان و گران‌فروشان استفاده می‌کند.

حسینی ادامه داد: براساس بخشنامه ابلاغی معاون اقتصادی رییس جمهور که یکی از مصوبات کمیسیون تنظیم بازار دولتاست، مسوولیت نظارت بر کالاهای اساسی به صورت کامل در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی هم وظیفه دارد باید اقدامات مربوط به نظارت و بازرسی اتاق اصناف را ساماندهی و اتاق اصناف هم باید در نظارت‌های خود بر مبنای عملکرد جهاد کشاورزی در مورد قیمت‌ها حرکت کند.

حسینی گفت: در همین راستا یک تفاهم نامه بین دولت و بسیج منعقد شده که در راستای ماده ۵۲ قانون نظام صنفیف بسیج باید نیروهای کارآمد خود را برای انجام امر بازرسی در بازار در اختیار تعزیرات قرار دهد که باید از شانزدهم ماه جاری باید کارت شناسایی صادر می‌شد ولی تا الان کاری انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: برمبنای همین تفاهم نامه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده باید برای این افرادی که از سوی بسیج به عنوان ضابط قضایی معرفی می‌شوند کلاس‌های آموزشی برگزار کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: به نسبت تعداد واحدهای صنفی که در شهرستان‌ها قرار دارد افراد ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار و اقدامات آن در استان‌ها هم گفت: وظایفی برای این کمیته تعیین شده که مهمترین ان نظارت و بازرسی بر توزیع کالاهایی است که در سطح بازار عرضه می‌شود.

حسینی تصریح کرد: پرونده‌هایی که در جهاد کشاورزی استان تنظیم می‌شود به صورت مستقیم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کنند تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی در ادامه از تشکیل ۷ هزار و ۱۸۲ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان در حوزه اصناف خبر داد و گفت: ۷ هزار و ۳۷ فقره از این تعداد منجر به صدور حکم و رای شده است.

به گفته حسینی، ۴ هزار و ۲۱۹ فقره از این پرونده‌ها مربوط به کالا و خدمات، ۲ هزار و ۷۲۱ فقره در زمینه قاچاق کالا و ۲۴۲ فقره مربوط به کالاهای سلامت محور بوده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال ۲۶ میلیارد تومان وصولی به حساب خزانه واریز شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا