البرز

بی اطلاعی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان کرج قابل اغماض نیست

بی اطلاعی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان کرج قابل اغماض نیست

به گزارش برگزیده از البرز؛ «یحیی رمضانی» صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت دستگاه‌ها در میزان تحقق سهم اشتغالزایی گفت: ۸۷ درصد فعالیت‌های حوزه اشتغالزایی استان البرز در شهرستان کرج صورت می گیرد و این شرایطی است که کرج رتبه چهارم را در میزان اشتغالزایی استان دارد و این قابل قبول نیست.

وی با اشاره به برآورد آمار رشد جمعیتی شهری و مولد اقتصادی استان در مقایسه با کشور بیان کرد: از میزان جمعیت متغیر استان بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان جمعیت غیرفعال هستند یعنی با وجود توانایی کار کردن متقاضی شغل و کار نیستند که این آمار در شاخص کلی اشتغالزایی نیز تاثیر بسزایی دارد و باید زمینه ترغیب این بخش از جامعه را برای حضور در زمینه های شغلی فراهم نمود.

رمضانی گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان البرز در شهرستان کرج سکنی دارند و با توجه به نزدیکی البرز به تهران بخشی از این جمعیت شاغل در تهران هستند و سیکل مهاجرت و جمیعت سیل شاغل در استان‌های همجوار به عنوان مولفه های اصلی خود در شاخص های اشتغالزایی نقش دارد.

سرپرست فرمانداری کرج با اشاره به دغدغه‌های استاندار در افزایش سهم اشتغالزایی شهرستان‌ها تصریح کرد: با وجود اینکه نرخ اشتغالزایی استان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۲۰ هزار نفر و رشد ۹ هزاررقمی داشته است اما مدیران باید اشتغالزایی را بعنوان یکی از شاخصه های اصلی ارزیابی عملکرد مدیریتی خود جدی بگیرند.

کتر رمضانی گفت: از ایجاد ۲۵ هزار شغل بعنوان سهم شهرستان کرج رقمی بالغ بر ۸ هزار و ۴۲۲ شغل با حدود ۱۱ درصد تحقق یافته است و باید برای ۱۰۰ درصد نهایی شدن آن تمامی مدیران اهتمام ویژه ای داشته باشد.

سرپرست فرمانداری کرج با برشمردن آمار تحقق شغل دستگاه‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) را با تحقق ۵۰ درصد فرصت شغلی دستگاه برتر شهرستان کرج در ایجاد شغل معرفی کرد و گفت: تا به اکنون کمیته امداد امام (ره) ۸۹ درصد، صنعت و معدن ۳۵ درصد، جهاد کشاورزی ۸۸ درصد، بهزیستی ۴۱ درصد، فنی و حرفه ای ۶۲ درصد، علوم پزشکی ۳۵ درصد، بسیج سازندگی ۵۵ درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵۱ درصد، راه و شهرسازی ۷۶ درصد، میراث فرهنگی ۲۶ درصد، راهداری ۴۸ درصد، درصد، آبفا ۵۰ درصد، پخش فراورده های نفتی ۲۵ درصد، دامپزشکی ۲۸ درصد، فناوری اطلاعات ۱۲ درصد، آب منطقه ای ۱۱ درصد تحقق شغل داشته اند.

وی تصریح کرد: در جلسه بعدی کارگروه اشتغال شهرستان کرج دستگاه برتر و بانکی که بیشترین سهم پرداخت تسهیلات بانکی را داشته است با اهدا لوح تقدیر از سوی معاون استاندار مورد تجلیل قرار می گیرد.

سرپرست فرمانداری کرج در ادامه تاکید کرد: به منظور پایش عملکرد دستگاه‌ها برای ثبت اشتغالزایی در سامانه رصد بمدت یک هفته تمامی دستگاه‌های شهرستانی در وضعیت عملکردی ثبت اشتغال مورد بازدید میدانی قرار می گیرند.

وی همچنین با اشاره به انتقاد دستگاه‌ها نسبت به عملکرد سلیقه ای برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان که نقش مستقیمی بر کاهش تحقق سهم اشتغالزایی شهرستان نیز خواهد داشت، گفت: نباید در این زمینه سلیقه ای عمل کرد و لذا بصورت رندومی وضعیت پرداخت تسهیلات شعب بانکی به شهرستان کرج بررسی لازم صورت می گیرد.

سرپرست فرمانداری کرج پرداخت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی را نیز مهم برشمرد و تصریح کرد: هیچ عذر و بهانه ‌ی برای بی اطلاعی بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مشاغل خانگی قابل پذیرش نیست. هم اکنون ٨ شعبه بانکی درشهرستان کرج برای پرداخت تسهیلات بانکی در بخش مشاغل خانگی موظف به ارایه تسهیلات هستند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا