Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تاثیرگذاری توفیقات دولت سیزدهم در حل مشکلات فرهنگی/مسجد تریبون رسمی نظام است - خبرگزاری برگزیده های ایران
مازندران

تاثیرگذاری توفیقات دولت سیزدهم در حل مشکلات فرهنگی/مسجد تریبون رسمی نظام است

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر امرز در نشستی با حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و سالروز شهیدان هسته‌ای فخری‌زاده و شهریاری در هفته جاری، اظهار کرد: منتظر هستیم طرح تحول و سند راهبردی زودتر در دستور کار قرار گیرد که البته مهم‌تر از داشتن سند انجام و اقدام عملیاتی  آن است.

*ضرورت توجه به حوزه تبلیغ

وی با بیان اینکه واقعیت این است که تبلیغات را در کشور جدی نگرفتیم، افزود: تبلیغات خیلی مساله مهمی است که به‌عنوان امپراتوری تبلیغاتی و خبرگزاری‌ها و جنگ رسانه‌ای، فرهنگی و نرم از آن نام می‌برند که اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه با این بدنه عظیم ملت چگونه باید ارتباط تبلیغی برقرار کنیم مهم است،گفت: موضوع مهم این بوده در فضای مجازی خیلی بروز نیستیم و باید خودمان را بروز کنیم و چشم‌اندازی از تبلیغات نوین داشته باشیم و همین موضوع ثابت می‌کند که کار در حوزه تبلیغات بسیار گسترده است.

*بهره‌گیری از ابزار هنر در فضای مجازی

این مسؤول با اشاره به اینکه  یکی از اهرم‌های مثبت در زمینه فضای مجازی، هنر است، اضافه کرد: باید این حوزه را جدی بگیریم؛ چرا که این حوزه حرف زیادی برای گفتن دارد.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه می‌توانیم لشکر سایبری بسیار مهمی از طلاب نوجوان و جوان را آماده کنیم، اظهار کرد: باید مبلغان در فضای مجازی باشند موضوعی که دشمنان در این حوزه فعال هستند ولی این مسائل را جدی نمی‌گیریم.

*انتقاد از نبود ساختار شورای عالی فضای مجازی در استان‌ها

وی با تاکید بر اینکه اینکه مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند به‌جای ذکر مستحب کار در فضای مجازی اولویت دارد، اهمیت این مهم را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است شورای عالی فضای مجازی در استان‌ها نمایندگی نداشته باشد نقص کار است که نشان می‌دهد توصیه مقام معظم رهبری را در خیلی از جاها نادیده گرفتیم؛ اقتصاد مقاومتی، شورای عالی فضای مجازی، مبارزه با فساد، جمعیت و امثال اینها به این معنا که هر جایی که توصیه کمرنگ برخورد کردیم خیلی زود متضرر شدیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه باید تبلیغات را جدی بگیریم، افزود: تریبون رسمی به نام مسجد داریم یه چیز مهم در دست ماست اما متاسفانه آن کارآمدی که باید داشته باشیم، نداریم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای آینده تبلیغات اسلامی باید خوف داشته باشیم؛ به این معنا در کنار اینکه خطرات و آسیب‌ها را باید ببینیم.

محمدی لائینی بر اهرم‌های پیشگیرانه تاکید کرد و یادآور شد: درمان به مراتب پرهزینه‌تر خواهد بود ولی بحث پیشگیری به مراتب با سهولت انجام می‌شود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با هشدار اینکه وقتی نظام در شعارهای خود موفق نباشد رویش‌ چنین علف‌های هرز طبیعی است، گفت: موفق بودن و توفیقات چشمگیر دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی و عمران و آبادانی خودبه خود در حوزه‌های فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود.

*ضرورت تبلیغ اصیل

حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در ادامه اظهار کرد: سازمان تبلیغات در دوره جدید باتوجه به ظرفیت موجود در زمانه و تحولاتی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی شکل گرفته از تغییر ابزارها، لوازم، ابعاد مختلف زندگی مردم تا توسعه دایره تبلیغ، نیازها و آسیب‌های دشمن متناسب با توصیه مقام معظم رهبری تاکید شده که تبیین اسلام ناب به‌ویژه بر دل جوانان بنشیند.

وی با بیان اینکه ازطرفی رصد هوشمندانه تحرکاتی که دشمن دربرابر حرکت‌های ایجابی انجام می‌دهد از دغدغه‌های اصلی است، افزود: براساس تجربه و زحماتی که قریب به ۴۰سال در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته بود، مجموع دستاوردها برپایه این ظرفیت‌ها و متناسب با نیاز امروز تشکیل شده پورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به اهمیت تبلیغ اصیل اشاره کرد و گفت:  از حضور مبلغان در روستاها، محلات، مساجد و تا شبکه قرآنی و هیات‌ها و مجموعه کارهای تربیتی در قالب مدارس صدرا و برخی فعالیت‌های محدود در حوزه فرق و ادیان بال و ظرفیت در حوزه تبلیغات بوده که نیازمند انجام کارهای کلیدی است.

این مسوول با بیان اینکه باید امام جماعت را باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری مدیر محور حرکت طبیعی را مسجد بدانیم، اضافه کرد: این مهم را باید با این رویکرد رشد دهیم و مسجد را نه به عنوان چار دیواری بلکه در حل معضلات اجتماعی مردم و محله به رسمیت بشناسیم و حکمرانی محلی و روش حل مساله در محله برایش تبیین شود.

* راه‌اندازی بنیاد هدایت با هدف تعالی

عزت زمانی با تاکید بر اینکه ساختاری به‌عنوان بنیاد هدایت با هدف تعالی اقدامات در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز مسجد زبانزد تمام سطوح مختلف مدیریتی کشور است و در هر بخش یا مجموعه‌ای حرف از کارهای فرهنگی زده می‌شود همه دغدغه دارند اگر مسجد در جایگاه واقعی قرار گیرد مشکلات حل می‌شود.

* سند ملی مسجد به‌زودی رونمایی می‌شود

وی با اشاره  به اینکه سند ملی مسجد الان در دستور کار قرار دارد ، اضافه کرد: سند ملی مسجد با راهبردهای خوب به دنبال این است تا تقسیم وظایف به‌خوبی صورت گیرد که در شورای عالی انقلاب فرهنگی درحال مباحثه است و در این زمینه خیلی دغدغه داشتیم تا زودتر رونمایی شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ۵هزار مسجد را در روستاها و محلات به‌عنوان نمونه و الگوی ساخت شبکه انتخاب کردیم، افزود: متناسب با آن درحال طرح ریزی هستیم و در حوزه هیات‌ها و تشکل‌ها به میدان آوردن ظرفیت‌ها یکی از دغدغه‌ها است.

این مسوول اظهار کرد: قریب به ۱۰۰هزار هیات محلی، خانی و کوچک و بزرگ ثبت شده، قریب به ۹۰هزار مداح فعال، ۱۲هزار تشکل قرآنی، ۱۰هزار کانون فرهنگی تبلیغی در کشور داریم که گره زدن، رفع موانع و استفاده از ظرفیت انان به حل مسائل مردم دغدغه‌ اصلی ما است.

عزت‌زمانی با بیان اینکه در حوزه قرآن انتقال آموزش شکلی به آموزش‌های محتوایی و معرفتی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: در حوزه فرق ادیان دو محور فرقه‌های ضاله در این زمینه باید این افراد را به عنوان بیمار عقیدتی و اجتماعی شناسایی و رفع مساله کنیم  که رفع شبهه و اصلاح ذهن دنبال شود.

*ضرورت ورود جدی در حوزه بانوان

وی با اشاره به ورود جدی در حوزه بانوان، اضافه کرد: امروز برخی مسائل جز ازطریق بانوان نمی‌توان حل کرد که امیدواریم بیشتر در این حوزه توفیق یابیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به تبلیغات نوین در فضای مجازی، یادآور شد: در حوزه مجازی بنای ما این است حرف با زبان هنر و رسانه به مردم بیان شود که در این زمینه فضای هنری توسعه یافته تا دل روستاها پیش رفته است.

عزت‌زمانی بیان کرد: اندیشه اسلامی درحال تقویت شدن است که امیدواریم پشتوانه خوبی برای جریان تبلیغ اصیل باشد که نامش را فتح خانه به خانه و دل‌ها نامگذاری کردیم و امیدواریم با نسل جدید انقلاب هم سربازی کنند تمام تلاش بر تحقق منویات رهبری باعنوان دبیرخانه است بهره ببریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا