کردستان

تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر نظریه محیط‌های کاری دوستدار مغز یک محقق کردستانی

کیومرث احمدی محقق حوزه علوم اعصاب در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: حدود ۵ سال است به صورت جدی و مستمر در حوزه علوم اعصاب فعالیت می‌کنم.

وی افزود:‌ در همین راستا کتابی با عنوان مبانی “نورولیدرشیپ رهبری سازمانی بر اساس علوم اعصاب” را تالیف کردم که مورد تشویق انجمن مدیریت رهبر سازمانی ایران، خانه کتاب و پژوهشگاه متون و علوم انسانی قرار گرفت.

این محقق و استاد دانشگاه کردستانی تصریح کرد: در حال حاضر نیز کتاب دیگری به نام «عصب‌شناسی سازمانی» را زیر چاپ دارم که به زودی چاپ و منتشر می‌شود.

احمدی گفت: با توجه به تجربیات تحصیلی و کاری‌ام، در این کتاب، آفت و کاهش انگیزه، تعهد، وفاداری و تعلق را که موضوعی کاملا محسوس در محیط‌های کاری  است، مورد توجه قرار دادم و نسخه تجویز کاملا کاربردی را ارائه کردم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص نظریه ارائه شده با عنوان محیط‌های کاری دوستدار مغز، در پی این بودیم تا تغییراتی را در محیط‌های کاری پیشنهاد بدهیم که کاملا مغزپسند بوده و کارکنان در آن محیط، تجربه کاری باکیفیتی را خواهند داشت به طوری که آرامش، احترام، نشاط، تمرکز، امید نهادینه می‌شود.

احمدی اضافه کرد: چون در این نظریه، برداشت از انسان، انسانی مغز محور است که برداشت واقع‌بینانه‌تری است زیرا هر آنچه که ما به عنوان افکار، احساس، رفتار و خلقیات داریم ماحصل فعل و انفعالات شیمی مغز ما است پس برای تغییر عمیق در افکار و احساس کارکنان باید شیمی مغزشان تغییرات مثبتی پیدا کند.

به گفته این محقق کردستانی، اهتمام به ایجاد محیط‌های کاری دوستدار مغز، این شرایط مثبت را فراهم می‌آورد و محیط کار بسیار دلنشین و خوشایندتر خواهد شد.

این استاد دانشگاه‌ اضافه کرد: در این نظریه سعی کردیم با الهام از یافته‌های تجربی علوم اعصاب، هر آنچه  که مغز یک کارمند یا مدیر در قالب پاداش فرض می‌کند را مفهوم‌سازی، فرایندسازی و پیاده‌سازی کنیم تا سرزندگی و جذابیت کار را بیفزاییم.

این استاد دانشگاه‌های کردستان اضافه کرد: در این نظریه سعی کردیم با الهام از اینکه مغز در چه محیطی فعل و انفعلات مثبت‌تری دارد احساس رضایت و احساس پاداش و لذت بیشتری می‌کند، مولفه‌هایی را معرفی کردم که کاملا بر اساس یافته‌های تجربی و تایید شده بود.

احمدی اذعان کرد: نظریه «طراحی محیط‌های کاری دوستدار مغز» خردادماه امسال در دانشگاه آزاد واحد سنندج با حضور استاد حسن رنگرز دانشیار گروه مدیریت دانشگاه خوارزمی به عنوان ناقد نظریه و دکتر رضا شافعی دانشیار گروه مدیریت دانشگاه کردستان تدوین کردیم که پس از بررسی در دانشگاه آزاد، به شورای عالی فرهنگی ارسال شد که در آبان ماه امسال به نام بنده به ثبت رسید.

بیان اینکه ارائه استاندارد ملی محیط‌های کسب و کار دوستدار مغز گام بعدی ما خواهد بود، گفت: عصب‌شناسی سازمانی پیوند مدیریت و علوم اعصاب است که در کشور فعلا نوپدید بوده و کردستان یکی از پیشگامان در این حوزه است.

گفتنی است؛ کیومرث احمدی به عنوان یکی از نخستین افراد فعال در حوزه عصب‌شناسی کشور، چاپ دو عنوان کتاب، چندین مقاله، رساله و نظریه در این خصوص را در کارنامه‌اش دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا