مازندران

تجهیزات آتش‌نشانی غرب مازندران برای آتش‌سوزی برج رامیلا کفایت نمی کرد

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از چالوس، سبحان دیاری شب گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به  آتش‌سوزی یک برج در این شهر ضمن بیان اینکه اطفای حریق ساعت ۲ بامداد انجام شده بود، اظهار کرد: مهار آتش به گونه‌ای بود که برخی ساکنان با کمک نیروها برای دریافت اجسام گران‌بها به داخل ساختمان ورود کردند.

وی گفت: بعد از وزش باد شدید و شعله‌ور شدن آتش از ضلع غربی ساختمان برای حفظ جان نیروها بلافاصله ساختمان را تخلیه کردیم.

فرماندار چالوس به تجهیزات اطفای حریق در ساختمان مذکور اشاره کرد و بیان کرد: از تعدادی از تجهیزات اطفای حریق فعال در طبقات تا قبل از ساعت ۲ بامداد استفاده شده بود.

وی افزود: در اولین فرصت با آتش‌نشانی نوشهر با توجه به داشتن نردبان ۳۲ متری هماهنگی لازم انجام شد و تا قبل از ساعت ۲ بامداد از آن استفاده شد و بعد از اطفای حریق نیروهای شهرهای همجوار به شهر خود بازگشتند.

دیاری افزود: به دلیل نمای کامپوزیت و وزش باد ضلع غربی و بعد کل ساختمان دچار حریق شد و تمام نیروها از ساعت ۱۶ تمامی تلاش خود را برای اطفای حریق ساختمان کردند.

دیاری به درخواست روسا قبل از خود برای تجهیز شدن آتش‌نشانی شهر چالوس به بالابر و سایز وسایل اشاره کرد و گفت: با وجود درخواست‌های مکرر تاکنون تجهیزات لازم به آتش‌نشانی چالوس تعلق نگرفت.

به گزارش فارس، صدور مجوز برای ساختمان‌های بلند در شهر چالوس به وفور انجام می‌شود و با وجود هزینه کلان از مالکان شهرداری چالوس نسبت به تجهیز کردن آتش‌نشانی اقدامات لازم را انجام نداده است.

فرماندار چالوس نیز در این نشست از تلاش آتش‌نشانان و ستاد بحران استان جهت هماهنگی‌های به‌عمل آمده برای اعزام نیروهای امدادی به چالوس تقدیر و تشکر کرد و گفت: حجم آتش‌سوزی به‌وجود آمده خارج از توان اطفای موجود بوده است.

سیدرسول حسینی با اشاره به اینکه این ساختمان ۸۴ واحد مسکونی داشته که از این تعداد تنها ۲۰ واحد فعال بود و در زمان وقوع حادثه فقط در سه واحد مسکونی افراد حضور داشتند، بیان کرد: در همان ساعت ابتدایی ساکنان ساختمان تخلیه شدند.

وی از واحد آتش‌نشانی اداره کل بندر، فرودگاه نوشهر، شرکت نفت منطقه چالوس و شهرداری‌های بابل، آمل، نور، ایزدشهر، نوشهر، و دیگر شهرستان‌های غرب مازندران که از ساعات اولیه در محل حادثه حضور داشتند تقدیر کرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا