کردستان

تداوم توسعه زیرساخت‌ها در نایسر سنندج/بهسازی۳۲ هزار مترمربع از محلات نایسر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، «حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن» عنوان گزارشی بود که خبرگزاری برگزیده های ایران در آن به مشکلات نایسر پرداخت و از دردهای ریشه‌دار مردمانی گفت که سال‌های زیادی است زندگی را به کامشان تلخ کرده است.

آنان که به قول خودشان نه شهرنشین و نه روستانشین محسوب نمی‌شوند و با وجود جمعیت بالای ۷۰ هزار نفری، همواره از دید مسئولان پنهان بوده‌اند.

افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز، وجود انشعاب‌های غیرمجاز برق، مشکلات زیرساخت‌های آموزشی، نبود فضای سبز، مشکلات آب و فاضلاب، کوچه‌های ناهموار و خاکی، خیابان‌های شلوغ و پُرتردد و …دردهایی بود که در قالب این گزارش از طریق این رسانه‌ به گوش مسئولان رسید.

با گذشت چندین ماه از درج این گزارش شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این ناحیه منفصل شهری بودیم تا جایی که نایسر از حاشیه به متن آمده و روی ریل توسعه قرار گرفته است.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات نایسر

آیت‌الله رئیسی در زمان ریاست دستگاه قضا دستور داد که مشکلات منطقه نایسر سنندج باید به صورت جدی دنبال شود و اقدامات اساسی برای برطرف‌کردن مسائل آن انجام گیرد.

در اواخر سال گذشته دفتر رهبر معظم انقلاب نیز برای رفع مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج ورود کرد و نایسر جزو سه ناحیه حاشیه‌نشین دارای مشکل کشور برای انجام پروژه‌های عمرانی انتخاب شد و برای توسعه این منطقه ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

پیشگیری مهمتر از درمان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز بعد از انتشار گزارش برگزیده های ایران در یک بازدید میدانی از مناطق حاشیه‌نشین عباس‌آباد و نایسر سنندج، گفت: رفع مشکلات نواحی منفصل شهری نایسر و تمام شهرک‌های حاشیه‌نشین استان باید در دستور کار همه مسئولان استان قرار گیرد.

سردار سیدصادق حسینی عنوان کرد: در موضوع آسیب‌شناسی اجتماعی، پیشگیری مهمتر از درمان است، مدیریت شهری و اجتماعی باید برای حاشیه‌نشینی و کاهش معضلات این مناطق، برنامه مشخص و کل‌نگری داشته باشد.

«عملیات احداث ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز در نایسر آغاز شد» این خبر آغاز دیگری بر اتفاقات خوب در این نقطه حاشیه‌ای و پرجمعیت شهر سنندج بود که توسط شهردار وقت سنندج اعلام شد روند رو به توسعه‌ای که همچنان با گذشت حدود یک سال در این منطقه حاشیه‌ای ادامه دارد.

بهسازی ۳۲ هزار مترمربع از محلات و معابر نایسر

بابک شعبانی در تشریح جدیدترین اقدامات شهرداری در مورد این ناحیه منفصل شهری، اظهار کرد: ۳۲ هزار و ۳۴۰ مترمربع از محلات و معابر ناحیه منفصل شهری نایسر به منظور سهولت در تردد وسائل نقلیه، ایمنی در عبورو مرور شهروندان  با ۴۵۰۰ تن آسفالت در سالجاری  بهسازی شد.

وی خاطرنشان کرد:یکی از عمده‌ترین مشکلات در نواحی منفصل شهر نبود زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف به ویژه وجود معابر و کوچه‌های خاکی و فاقد آسفالت است.

شعبانی بیان کرد: با توجه به اینکه انجام آسفالت و بهسازی معابر از مطالبات بحق شهروندان است؛ بهسازی و معابری که زیر ساخت‌های آن اجرا شده در اولویت کاری این ناحیه قرار گرفت.

وی  گفت : در سال‌جاری و در راستای سهولت در تردد وسائل نقلیه، ایمنی در عبورو مرور شهروندان با ۴ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت بیش از ۳۲ هزار و ۳۴۰متر مربع از معابر و محلات این ناحیه آسفالت و بهسازی شد.

وی عنوان کرد: آسفالت قریب به ۹ هزار مترمربع آسفالت خیابان دکل، ۵ هزار مترمربع خیابان حیران، ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع خیابان گاز پشت انبار گاز و ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع کوچه‌های حدیث ۴ و ۵ در همین راستا انجام شده است.

شعبانی اضافه کرد: آسفالت ۶۸۰ مترمربع فرعی خیابان شهرداری قدیم، ۵۰۰ مترمربع کوچه مهاباد ۴، ۵۰۰ مترمربع کوچه تابان، ۳۶۰ مترمربع فرعی مابین خیابان گاز و امام شافعی و ۲۰۰مترمربع فرعی پیج طهماسبی و اجرای ۱۱ هزار مترمربع روکش آسفالت خیابان امام شافعی نیز در همین راستا انجام شده است.

گفتنی است؛ پیگیری‌های خبرگزاری برگزیده های ایران برای رفع مشکلات این ناحیه منفصل شهری در سنندج ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا