مازندران

تداوم روحیه سازندگی با اردوهای تخصصی کشاورزی در مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از ساری، یکی از موضوعات مهمی که این روزها از سوی بسیجیان و جهادگران عرصه تلاش و کوشش به خوبی در جامعه نهادینه شد برگزاری اردوهای جهادی است که در طول سال و در چندین مرحله جهادگران بسیجی برای کمک عازم مناطق روستایی محروم می‌شوند و فعالیت های خود را با هدف افزایش روحیه خودباوری، تمرین کارهای گروهی، ارتقاء توانمندی اجتماعی و اعتقاد دینی و کارسازی برای بقا نظام جمهوری اسلامی آغاز می‌کنند.

اردوهای جهادی در بخش کشاورزی هم چند سالی است به طور مداوم و مستمر در اکیپ‌های تخصصی شامل باغبانی، زراعت، دام و طیور و دامپزشکی در روستاهای مناطق محروم استان حضور پیدا می‌کند و بعد از استقرار مباحث مربوط به آموزش، ترویج، ویزیت و مشاوره رایگان را در اختیار کشاورزان و بهره‌برداران قرار می‌دهد. 

یکی از موضوعات مهمی که در پیشگام شدن اردوهای جهادی می‌‌تواند موثر باشد علاوه بر اینکه روح و نفس جهادگر را صیقل دهد باعث ایجاد انگیزه و امید در مردمی، که در این مناطق زندگی می‌کنند می‌‌شود چراکه اردوهای جهادی به دنبال ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

 می‌توان تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی، شناسایی ظرفیت‌های روستاها و تشویق مردم به ورود به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را نیز جزء اهداف این اردوها بیان کرد.

به همین منظور امسال به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل‌، اردوی جهادی تخصصی بخش‌ کشاورزی استان به همراه میز خدمت جهادی توسط گروه جهادی پایگاه بسیج شهدای سنگرسازان بی‌سنگر مازندران با هماهنگی سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه کربلا در منطقه کیاسر شهرستان ساری برگزار شد.

در این اردوی جهادی تخصصی که در قالب اکیپ‌های تخصصی دامپزشکی و دامپروری، باغبانی، زراعت و خاک ورزی حفاظتی برگزار شد، خدمات واکسیناسیون رایگان مقابله با طاعون نشخوارکنندگان، ویزیت و مشاوره‌ رایگان، کلاس آموزشی و ترویجی به همراه احصا و بررسی مشکلات بخش کشاورزی منطقه انجام شد.

در این اقدام داوطلبانه بسیجی و جهادی که در سه منطقه کیاسر، خلرد و تلمادره برگزار شد، بهره‌برداران و کشاورزان روستاهای منطقه‌ حضور داشتند و از خدمات این اردوی جهادی به‌صورت رایگان بهره‌مند شدند.

در میز خدمت جهادی که تشکیل شد دهیاران و مسؤولان ۱۲ روستای منطقه‌ کیاسر، مشکلات و موانع تولید را مطرح کردند که اغلب مربوط به آبرسانی و لاینینگ، تجهیز و مرمت استخرهای ذخیره آب، تجهیز ماشین آلات کشاورزی و ادوات مکانیزه، آبیاری تحت‌ فشار، تسهیلات بخش‌ کشاورزی، درخواست تسهیلات کم بهره و آموزش و ترویج کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و در اولویت پیگیری مسؤولان قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا