کردستان

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان/ ۶۲ درصد جمعیت استان واکسینه شدند

امید بنفشی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بیش از ۲۱ هزار دُز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۲ درصد جمعیت استان علیه این ویروس واکسینه شده‌اند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۵۸۲ هزار و ۹۷۱ دُز واکسن باقی‌مانده است.

بنفشی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان در استان را ۱۰۰ درصد بیان کرد و افزود: تا این لحظه ۷۱ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۱۴ هزار و ۴۸۴ نفر در استان در نوبت اول و ۳۸۴ هزار و ۳۷۵ نفر در نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: ۳۵۹ نفر از کادر درمان در قالب دُز بوستر ( نوبت سوم ) واکسینه شده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا سنندج همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های بانه، قروه، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی و دهگلان، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

بنفشی ضمن اشاره به اینکه در شهرستان‌هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا و بستری کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، ادامه داد: استقبال مردم در برخی شهرستان‌ها همچنان ضعیف است و رعایت پروتکل‌ها نیز در حد پایینی قرار دارد که این روند نگران کننده و احتمال وقوع پیک ششم را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا