کردستان

تزریق حدود دو میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان/ مصونیت جمعی مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون است

امید بنفشی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه سینوفارم جزء اولین واکسن‌های وارد شده به کشور است بیشترین میزان واکسن‌های کرونایی مصرف شده در استان به این نوع واکسن اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۳۷ دُز واکسن در استان تزریق شده است افزود: بیشترین واکسن‌های کرونای تزریق شده در استان تاکنون به ترتیب سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، بهارات، برکت، کووک و پلاس است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۵۱۸ دُز واکسن سینوفارم به گروه‌های هدف تزریق شده است، افزود: ۱۹۶ هزار و ۴۳۳ دُز واکسن آسترازنکا نیز تزریق شده است.

بنفشی میزان تزریق واکسن اسپوتنیک را ۳۰ هزار و ۹۴۳ دُز بیان کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۵۰ دُز واکسن بهارات و ۵۰ هزار و ۶۴ دُز واکسن برکت نیز تزریق شده است.

وی از تزریق ۸۵۲ دُز واکسن کوک و ۸۲۴ دُز واکسن پلاس در استان خبر داد و گفت: طبق آمارهای موجود سینوفارم بیشترین و پلاس کمترین میزان تزریق در استان را داشته است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون با توجه به تنوع موجود، واکسن مورد نظر خود را انتخاب کنند خطاب به شهروندان گفت: برای حفظ سلامتی خود و دیگران نسبت به شایعات فضای مجازی بی توجه باشید و هرچه سریع‌تر واکسن خود را دریافت کنید.

بنفشی با ذکر اینکه رسیدن به مصونیت جمعی و قطع زنجیره سرایت ویروس مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون است، یادآور شد: هم اکنون همه نوع واکسن در استان وجود دارد و شهروندان می‌توانند به انتخاب خود آن را تزریق کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا