Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تشکیل تعاونی در روستاهای لرستان با ۲ هزار عضو - خبرگزاری برگزیده های ایران
لرستان

تشکیل تعاونی در روستاهای لرستان با ۲ هزار عضو

تشکیل تعاونی در روستاهای لرستان با ۲ هزار عضو

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ، علی جهانی با بیان اینکه تعاونی های دانش بنیان، موسسات کوچک هستند که با هدف تجاری سازی نوآوری‌ها،توسعه و بومی سازی فناوری‌ها تشکیل می شوند، اظهار داشت:این تعاونی ها می توانند با توجه به حضور افراد نخبه و کارآفرین منجر به درآمد زایی و فن آوری در تولید و در نهایت ایجاد اشتغال در استان شوند.

وی به تشکیل تعاونی های دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود : امسال ۲۴ تعاونی در قالب شرکتهای دانش بنیان در سطح استان تشکیل و به ثبت رسید که تعداد ۳۹۲ نفر اعضای این تعاونی ها را تشکیل می دهد.

جهانی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار را تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان دانست و گفت:دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف می توانند بمنظور دستیابی به فناوری ها نو و با تکیه بر اندیشه و کارآمدی دانش پژوهان به تشکیل شرکتهای تعاونی در بخش های کشاورزی و صنعت و خدمات در قالت شرکت های دانش بنیان روی آورند.

وی به توسعه روستاها در سطح استان با توجه به پتانسیل آن روستا اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا ۳۲۸ روستا تعاون امسال تشکیل و به ثبت رسیدند که بیش دو هزار نفر عضو دارند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با تشکیل این تعاونی ها زمینه امرار معاش روستاییان و عرضه محصولات تولید شده روستاییان به بازار فراهم می شود.

وی آموزش و مهارت اعضای تعاونی را مهمترین راه پایداری تعاونی عنوان کرد و اظهار کرد: با هدف توانمند سازی شرکتهای تعاونی در سطح استان ۱۸ هزار ۹۶۰ نفر ساعت آموزش حضوری و هشت هزار و ۲۲۵ نفرساعت آموزش مجازی ویژه تعاونگران و کارشناسان بخش تعاون در سالجاری انجام شده است.

جهانی به پرداخت تسهیلات به شرکتهای تعاونی در سطح استان اشاره کرد و گفت :۵۲طرح تعاونی به مبلغ ۵۱۳ میلیارد ریال طی سه مرحله توسط کارگروه استانی و تأیید نهایی توسط کارگروه ستادی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی از محل تفاهم نامه اعتباری سه جانبه با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری به تصویب رسیده و در مرحله پرداخت می باشند

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا