Categories: لرستان

تشکیل تعاونی در روستاهای لرستان با ۲ هزار عضو

تشکیل تعاونی در روستاهای لرستان با ۲ هزار عضو

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ، علی جهانی با بیان اینکه تعاونی های دانش بنیان، موسسات کوچک هستند که با هدف تجاری سازی نوآوری‌ها،توسعه و بومی سازی فناوری‌ها تشکیل می شوند، اظهار داشت:این تعاونی ها می توانند با توجه به حضور افراد نخبه و کارآفرین منجر به درآمد زایی و فن آوری در تولید و در نهایت ایجاد اشتغال در استان شوند.

وی به تشکیل تعاونی های دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود : امسال ۲۴ تعاونی در قالب شرکتهای دانش بنیان در سطح استان تشکیل و به ثبت رسید که تعداد ۳۹۲ نفر اعضای این تعاونی ها را تشکیل می دهد.

جهانی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار را تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان دانست و گفت:دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف می توانند بمنظور دستیابی به فناوری ها نو و با تکیه بر اندیشه و کارآمدی دانش پژوهان به تشکیل شرکتهای تعاونی در بخش های کشاورزی و صنعت و خدمات در قالت شرکت های دانش بنیان روی آورند.

وی به توسعه روستاها در سطح استان با توجه به پتانسیل آن روستا اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا ۳۲۸ روستا تعاون امسال تشکیل و به ثبت رسیدند که بیش دو هزار نفر عضو دارند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با تشکیل این تعاونی ها زمینه امرار معاش روستاییان و عرضه محصولات تولید شده روستاییان به بازار فراهم می شود.

وی آموزش و مهارت اعضای تعاونی را مهمترین راه پایداری تعاونی عنوان کرد و اظهار کرد: با هدف توانمند سازی شرکتهای تعاونی در سطح استان ۱۸ هزار ۹۶۰ نفر ساعت آموزش حضوری و هشت هزار و ۲۲۵ نفرساعت آموزش مجازی ویژه تعاونگران و کارشناسان بخش تعاون در سالجاری انجام شده است.

جهانی به پرداخت تسهیلات به شرکتهای تعاونی در سطح استان اشاره کرد و گفت :۵۲طرح تعاونی به مبلغ ۵۱۳ میلیارد ریال طی سه مرحله توسط کارگروه استانی و تأیید نهایی توسط کارگروه ستادی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی از محل تفاهم نامه اعتباری سه جانبه با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری به تصویب رسیده و در مرحله پرداخت می باشند

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

اعلام وضع کیفیت هوای تهران

اکنون یکشنبه (۹ اردیبهشت) کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

9 دقیقه ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ رگبار باران و رعد وبرق در این استان‌ها

طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اردیبهشت) وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور…

9 دقیقه ago

تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف ۶ دستگاه خودرو سواری در پایتخت…

10 دقیقه ago

نظر چمران درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلا

چمران گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی رفت‌و آمدها را مختل می‌کند و امیدواریم طبق…

11 دقیقه ago

برنامه امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم اعلام شد

برنامه امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم مشخص شد.

11 دقیقه ago

دستگیری یکی از اعضای شورا و رییس اداره دولتی این شهر

مدیر یکی از دستگاه های اجرایی به همراه یک نفر از اعضای شورای شهر سردشت…

12 دقیقه ago