بوشهر

تصادفات درون شهری بوشهر افزایش یافته است

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، سرهنگ جابر پاپری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری سامانه تصادفات، از ابتدای امسال تاکنون روند وقوع تصادفات در معابر درون شهری استان نسبت به پارسال رو به افزایش بوده و در این بین شهر بوشهر بیشترین جانباختگان ناشی از تصادفات را در میان شهر‌های استان به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر افزود: اولین و مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تصادفات، رعایت قوانین است؛ تصادف، تقدیر نیست، بلکه نتیجه تخلف و رفتار خلاف مقرراتِ راننده است که حاصل آن چیزی جز خسارات جانی و مالی نیست.

وی عنوان کرد: رعایت نکردن سرعت مطمئن و متناسب با جریان رفت و آمد یکی از تخلفات شایع از سوی رانندگان و از جملع علل اصلی وقوع تصادفات در شهر‌های استان به‌ویژه شهر بوشهر است که منجر به ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و خروج از سطح راه و برخورد با موانع ثابت می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: رانندگی با سرعت زیاد باعث می‌شود که راننده نتواند اطلاعات و خطرات ترافیکی را به موقع دریافت، پردازش و تحلیل کند و عکس العمل مناسب برای اجتناب از تصادف نشان دهد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا