فارس

تصادف در تونل کوهسار شیراز با ۲ کشته و ۵ مصدوم

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، حسن همتی گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو سمند در شیراز (تونل کوهسار به سمت بلوار جمهوری، قبل از زیر گذر) به سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس گزارش شد که بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. او تعداد کل مصدوم و فوتی این سانحه رانندگی را ۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۲ نفر به دلیل شدت جراحات وارده قبل از رسیدن تیم‌های امدادی جان باختند و تعداد ۵ مصدوم به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافتند.

همتی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان به آنان توصیه کرد: به منظور حفظ جان خود و دیگران از انجام تخلفات حادثه ساز مانند سبقت و سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ پرهیز کنید تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

انفجار لحظه ای و مصدومیت شدید دو نفر

انفجار لحظه ای در یک منزل مسکونی در شیخ علی چوپان، دو مصدوم و خسارات مالی بجا گذاشت. به گزارش برگزیده های ایران، صبح امروز با شنیدن صدای انفجارشدید در یک منزل مسکونی، همسایگان سراسیمه به بیرون از ساختمان گریختند و بلافاصله برای اطلاع دادن این حادثه با آتش نشانی تماس گرفتند. ستاد فرماندهی آتش نشانی به محض آگاه شدن از این حادثه به سرعت نیروهای آتش نشانی ایستگاه ۳ را به محله شیخ علی چوپان روانه کرد.

با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد نشت گاز از چراغ های دیواری لوله گاز در این منزل تقریبا ۳۰ متری منجر به انفجار لحظه ای شده  ودر پی آن علاوه بر شکستن شیشه های پنجره و تخریب دیواره ها، بخشی از این منزل طعمه آتش سوزی شده بود. دراین حادثه دو نفر از اعضای خانواده مرد ۴۰ ساله و زن ۷۰ ساله  دچار سوختگی و مصدومیت شدید شدند، که نیروهای آتش نشانی بلافاصله ضمن قطع برق و گاز محل، در قالب دو تیم با کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی وارد محل شدند و همزمان با خاموش کردن آتش سوزی مصدومان را از داخل این منزل خارج کرده و محل حادثه را ایمن سازی کردند.

پس ازخاموش کردن کامل آتش و حاضر شدن عوامل اورژانس در محل حادثه، نیرو های آتش نشانی مجروحان را برای ادامه مداوا تحویل آنان دادند.تیم عملیاتی پس از تخلیه کامل دود از این منزل مسکونی وخارج کردن اجناس سوخته از محل حادثه به عملیات خود پایان دادند. به گفته کارشناسان سازمان آتش نشانی: با بکار بستن هشدارهای ایمنی در هنگام استفاده از لوازم گاز سوز و سیلندرهای گاز مایع، از جان و مال خود محافظت کنید ، اگر در موقع ورود به خانه و یا آشپزخانه نسبت به بوی شدید گاز احساس خطر نمودید، چنانچه سیگار در دست دارید فوراً به عقب برگردید و سیگارتان را خاموش کنید، به کلید برق دست نزنید، تمام افراد را از محل دور کنید و بعد رگولاتور را ببندید، سپس تمام درها و پنجره ها را باز کنید و با تکان دادن پارچه ای پنبه ای و خیس در محوطه پایین آشپزخانه، گازهای ناپیدا را پراکنده و خارج کنید.

اگر بخواهید مطمئن شوید که سیلندر و یا وسایل گازسوز سالم هستند و نشتی ندارند هرگز به آن کبریت نکشید، بلکه باید به شیر سیلندر، بدنه سیلندر، رگولاتور، شیلنگ لاستیکی و شیرهای وسیله گازسوز کف صابون بمالید، چنانچه نشت گاز وجود داشته باشد، حباب ایجاد می شود. سیلندرهای گاز بزرگتر از ۱۱ کیلویی و سیلندرهای اضافی را حتماً خارج از ساختمان و در هوای آزاد قرار دهید. 

در هنگام بروز نشت گاز از سیلندر، آن را به محیط باز منتقل و شرکت توزیع کننده را مطلع نمایید. برای روشن کردن وسایل گازسوز حتماً اول کبریت را روشن کرده و بعد شیر گاز را باز کنید، رعایت نکردن این امر تا به حال حوادث ناگواری به بار آورده است. همواره هنگام دریافت سیلندر گاز از وجود واشر گلوئی سالم که در داخل و بالای شیر سیلندر قرار دارد مطمئن شوید.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا