کردستان

تضعیف نظام اسلامی مصداق بارز منکر است/امر به معروف مسوولان بزرگترین معروف است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از دهگلان، ‌ماموستا عبدالسلام محمدی در نشست هم‌اندیشی شوراهای مساجد و گروه‌های مطالبه‌گری امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان، با اشاره به آیات قرآن که اهل ایمان را مورد خطاب قرار داده است، اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام است.

وی اذعان کرد: اگر امر به معروف در جامعه نهادینه نشود دعا و مناجات در آن جامعه جایگاهی ندارد و مورد استجابت حق تعالی قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه دهگلان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضروریات دین اسلام دانست و افزود: علما و روحانیون در راستای ترویج این فریضتین الهی وظیفه خطیری بعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک حوزه تخصصی است، افزود: آمران به معروف باید به بهترین شیوه افراد جامعه را به معروفات دعوت کنند.

ماموستا محمدی تاکید کرد: این فریضه الهی باید با بهره‌گیری از آیات قرآنی، شناخت مسایل فرهنگی، روانشناسی، شناخت مخاطب و لحن و الفاظ مناسب انجام شود‌.

امام جمعه دهگلان خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و خدمتگذاری به مردم را جزو معروفات دانست و گفت: تضعیف نظام و ارزش‌های اسلامی مصداق بارز منکر و در راستای اشاعه منکرات است.

وی امر به معروف مسوولان جامعه را بزرگترین امر به معروف دانست و گفت: همه ما باید در مسیر گفتمان وحدت، همدلی و امنیت گام برداریم.

امام جمعه دهگلان با اشاره به اینکه امروز فساد، بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اگر دستگاه قضا و نیروی انتظامی با عاملین ارتکاب گناه در جامعه قاطعانه برخورد نکنند این افراد در جامعه جرات بیشتری برای ارتکاب جرم پیدا می‌کنند.

وی در پایان سخنانش اجرای بخشی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فرهنگی و به عهده علما و روحانیون دانست و افزود: بخشی نیز حاکمیتی و بعهده قضات و نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا