فارس

تعادل تولید از اهداف قرارگاه امنیت غذایی فارس است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، مجتبی دهقانپور در نشست قرارگاه امنیت غذایی که با حضور استاندار فارس و به صورت وبینار با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، ابرازکرد: امنیت غذایی متاثر از عوامل طبیعی، بیولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی است و بر همین اساس در قرارگاه امنیت غذایی عواملی که مترتب بر تولید است به صورت مشخص و کامل واکاوی و پایش می شود.

 به گفته وی؛ در تامین امنیت غذایی دسترسی همگان به تولید و استفاده از محصولات تولیدی در هر زمانی مورد نظر است.

دهقانپور با بیان اینکه پایش روزانه بازار، قیمت‌ها و نحوه توزیع نهادها و اقلام اساسی از جمله رویکردهایی است که در قرارگاه امنیت غذایی استان پیگیری می شود، اظهار کرد: ارتباط خوبی با دستگاه‌های برون سازمانی و ذی ربط برقرار است در همین راستا ۶۲۲ نیروی بسیج اصناف در زمینه بازرسی کمک می کنند و ۳۵ نیرویی که بر اساس قانون انتزاع از سازمان صمت به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شده اند، نظارت ها را دنبال می‌کنند.

میزان تولید شب عید مکفی است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تولید مکفی شب عید در نظر گرفته است، بیان کرد: تاکنون میزان جوجه ریزی ماهیانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بوده که هم اکنون به ده میلیون قطعه جوجه ریزی رسیده است.

وی در ادامه خواستار مساعدت وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین مطالبات مربوط به خرید میوه سال گذشته اتحادیه تعاون روستایی شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه نرم افزار در استان فارس توزیع اینترنتی اقلام را انجام می دهند، تصریح کرد: در صورت امکان شرایطی فراهم شود تا سه کالای برنج، شکر و روغن  از طریق این برنامه ها به صورت مویرگی توزیع شود.

اننهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا