خوزستان

تعداد بیماران کرونایی در سه شهرستان خوزستان افزایش یافت

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، فرهاد ابولنژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی در چند روز گذشته در شهرستان‌های ماهشهر، شادگان و دشت‌آزادگان افزایش داشته که لازم است طرح شهید سلیمانی، بیماریابی و رهگیری با سرعت بیشتری در این مناطق انجام شود.

وی افزود: موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان در هفته منتهی به ۲۸ آبان نسبت به هفته پیش از آن ۲۵.۸ درصد کاهش داشته و موارد بستری نیز هفت درصد و موارد فوت ۳۴.۲ درصد کاهش یافته است.

ابولنژادیان گفت: هم اکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال جامعه هدف زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی بهبهان، حداقل یک دُز واکسن را تزریق کرده‌اند؛ دانشکده شوشتر ۸۱ درصد، و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز ۷۸.۲ درصد، دزفول ۷۷ درصد و آبادان ۶۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال زیرپوشش خود را واکسینه کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: متوسط پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۸ سال خوزستان ۷۷.۷ دز اول و ۵۷ درصد دز دوم است در حالی که میانگین کشوری دز اول ۸۲ درصد است؛ همچنین میانگین واکسیناسیون در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان ۷۳ درصد دز اول و ۴۰ درصد دز دوم است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا