زنجان

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در لایحه بودجه آورده می‌شود/ مجلس با پرداخت فوق‌العاده خاص به پرستاران موافق است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، مرتضی خاتمی در بازدید از بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان از برنامه‌ریزی برای حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت در زنجان خبر داد و اظهار کرد: این سفر در راستای بررسی و پیگیری مشکلات انجام می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بیمارستان آیت‌اله موسوی با تاکید بر آشنا بودنش با مشکلات حوزه درمان افزود: شنیدن این مشکلات به صورت چهره به چهره این آشنایی را ارتقا خواهد داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت اعتقاد و توجه به این حوزه دارد و وزارت بهداشت هم پیگیر مشکلات است و ما هم در مجلس مدافع کادر بهداشت و درمان هستیم و مسائل و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی و پیگیری می‌کنیم.

خاتمی از نقش موثر مرکز آموزشی درمانی آیت الله موسوی در ارائه همزمان و توامان خدمات به بیماران غیر کرونا در کنار بیماران مبتلا به کرونا در طول نزدیک به دو سال اخیر تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان با پرداخت فوق‌العاده خاص به پرستاران موافق است، منتهی کمبود نقدینگی در کشور باعث تعویق آن شده که ان‌شاالله با اعتقاد دولت و موافقت و پیگیری وزارت بهداشت و درمان، این مشکل حل می‌شود، قول همکاری، مساعدت و پیگیری درخصوص رفع موانع خدمتی پرستاران و کادر بهداشت و درمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داد.

وی در پاسخ به مشکلات عنوان شده توسط پرستاران این بیمارستان، اظهار امیدواری کرد که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای اجرا از سال آینده در لایحه بودجه آورده شود.

در این بازدید احمد جلیلوند رئیس بیمارستان، مصطفی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه و فریدون اسکندری رئیس دفتر پرستاری در کنار کادر پرستاری ضمن طرح مشکلات کادر پرستاری و بیمارستان، خواستار توجه و حمایت‌های جدی‌تر برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان در راستای ارائه خدمت شدند و در ادامه، گزارشی از ارائه حجم عظیم خدمات با وجود شرایط و وضعیت سخت بیمارستان از نظر منابع، کمبود نیروی انسانی، مشکل تجهیزات و … با توجه به حجم سنگین مراجعات، افزایش بخش مراقبت‌های ویژه و استفاده پرحجم از تجهیزات در طول شیوع کرونا، ارائه همزمان خدمات به بیماران غیر کرونا و فعالیت‌های صادقانه کادر پرتلاش و سخت‌کوش آن در دوران کرونا، پائین بودن میزان مرگ و میر به ویژه مرگ و میر مادران باردار مبتلا به کرونا در نتیجه مراقبت‌های مجدانه، شبانه‌روزی و مستمر کادر درمان ارائه کردند.

در ادامه بازدید دکتر خاتمی از بخش‌های NICU و AICU مرکز آموزشی درمانی آیت الله موسوی، کادر پرستاری نیز مطالبات خود را در خصوص اجرای قانون مصوب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، سختی کار پرستاری، برقراری فوق‌العاده خاص، تنوع خدمات پرستاری و تفاوت حقوقی بخاطر نوع قرارداد و پایین بودن امنیت شغلی نیروهای طرحی و شرکتی، عدم امکان استفاده از مرخصی زایمان برای نیروهای تمدید طرحی، کسر پلکانی مالیات پرسنل و عدم تمایل پرسنل به انجام اضافه‌کاری در بیمارستان، تبدیل وضعیت نیروهای غیر رسمی که در دوران کرونا فعالیت می‌کردند، جذب نیروی جدبد و بهبود نسبت نیرو به تخت بیمارستانی بخاطر افزایش بخش‌ها و… ارائه کردند..

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/م


 2021-12-14 02:05:33

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا