زنجان

تعیین تکلیف زمین برای ساخت۴ میلیون مسکن تا پایان سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، همزمان با سفر رئیس جمهور به زنجان، وزیر راه و شهرسازی کلنگ ۱۹ پروژه نهضت ملی مسکن را بر زمین زد.

از این ۱۹ پروژه، ۱۴ پروژه نهضت ملی مسکن در زنجان و پنج پروژه دیگر نیز در شهرهای قیدار، ابهر، آببر، خرم‌دره و هیدج قرار دارد، ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی در این پروژه تعریف شده است.

وزیر راه در این برنامه گفت: امروز برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، زمین آماده داریم و از ۴ میلیون واحد مسکنی که قرار است ساخته شود، یک میلیون مسکن روستایی است که در گام اول در دو سال اول ۵۰۰ هزار واحد ساخته می‌شود.

رستم قاسمی با اشاره به اینکه تا پایان سال تعیین تکلیف زمین  ۴ میلیون مسکن  انجام می‌شود، گفت: ۸۰ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان کشور است که اگر همین امروز ساخت ۲ میلیون واحد مسکن را آغاز کنیم ۵۰درصد  سیمان مازاد برای صادرات خواهیم داشت.

وی افزود: سهم هر شهر و استان در نهضت ملی مسکن مشخص و  تعیین شده است که قبل از پایان سال عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

پروژه‌های نهضت ملی مسکن زنجان در ۹ هزار و ۵۰۰ واحد در کوی زیتون، یک هزار ۴۶۴ واحد در کوی زنگانM۵، و مابقی در کوی ثمین ۲، ارغوان، نصر، شهرک غرب، نارون واقع شده که بر اساس تفاهم نامه بخشی از پروژه‌ها برای بنیاد شهید، فرهنگیان و نیروهای مسلح استان احداث خواهد شد. انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق


 2021-11-18 18:58:15

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا