کردستان

تعیین ضرب‌الاجل دستگاه قضایی برای ساماندهی مرز باشماق مریوان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در جلسه کمیته ارتقای ایمنی و امنیت مرز باشماق ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: مسئولین کشوری و استانی باید نگاه جامع و عملیاتی‌تری نسبت به مرز ملی باشماق مریوان داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: مرز باشماق مریوان بعنوان دومین مرز مهم کشور وضعیت مناسبی ندارد و متاسفانه از بی‌نظمی و مشکلات عدیده ای رنج می برد که این وضعیت به هیچ وجه شایسته استان کردستان و کشورمان نیست.

مرز باشماق مریوان بعنوان دومین مرز مهم کشور وضعیت مناسبی ندارد

 

وی افزود: با اینکه حدود ۱۰ سال از رسمی‌شدن و بین‌المللی شدن مرز باشماق می‌گذرد و متاسفانه علیرغم تشکیل جلسات متعدد در سطح ملی و استانی مشکلات عدیده‌ای بصورت حل نشده باقی مانده است.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: از نظر دستگاه قضایی استان مشکلات مرز باشماق و راهکارهای حل و رفع آنها بوضوح روشن است ولیکن عدم انجام تکالیف قانونی و کم کاری از ناحیه تعدادی از مراجع و نهادهای ملی و استانی موجب شده پیشرفت چشمگیری در راستای رفع مشکلات این مرز رقم نخورد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر عزم دستگاه قضایی بر رفع مشکلات مرز باشماق از دو حوزه دادستانی مریوان ( با نظارت دادستانی مرکز استان ) و سازمان بازرسی استان تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان با قاطعیت با دستگاه‌هایی که در این راستا مرتکب کم کاری، قصور و یا ترک فعل  و یا حتی سوءاستفاده شوند، برخورد خواهد نمود.

ساماندهی مرز باشماق ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حجت‌الاسلام حسینی بر حل مشکلات مرز باشماق توسط مدیران اجرایی استان و شهرستان در دو بخش تاکید کرد و بیان داشت: در بخش اول که شامل اجرایی شدن طرح توسعه مرزی است متاسفانه علیرغم گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از شروع عملیات اجرایی آن، تاکنون حدود ۸ درصد پیشرفت داشته است، فلذا با توجه به تامین اعتبار اجرای این طرح باید از همین امروز ادامه اجرای پروژه با جدیت و سرعت احیاء شود.

وی افزود: در خصوص تملک اراضی مورد نیاز طرح نیز که دارای معارض است استانداری کردستان باید با فوریت نسبت به تامین اعتبار لازم اقدام نماید تا دستگاه قضایی بلافاصله دستور تملک و رفع تصرف را صادر نماید.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در بخش دوم باید تا زمان اجرایی شدن کامل طرح توسعه این مرز، وضعیت موجود مرز باشماق که مشکلات آن احصاء شده توسط همه دستگاه‌های مرتبط اعم از اجرایی، انتظامی و امنیتی ساماندهی شده و از وضعیت فعلی خارج شود.

کم‌کاری دستگاه‌ها اجرایی در ساماندهی مرز باشماق رصد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بدیهی است که دستگاه قضایی استان اعم از دادستانی و سازمان بازرسی، کم کاری در هر دو بخش مذکور را رصد نموده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد نمود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تعیین ضرب‌الاجل  برای ساماندهی این مرز  تاکید کرد: با توجه به اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه، مرز باشماق مریوان یکی از موضوعات اصلی و مهم خواهد بود ضروری است تا مدیران اجرایی استان و شهرستان با فوریت در راستای توسعه مرز و رفع مشکلات آن اقدام نمایند.

مدیران اجرایی استان و شهرستان تا قبل از سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه با فوریت در راستای توسعه مرز باشماق و رفع مشکلات آن اقدام نمایند

 

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز موضوع مرز باشماق را از مصادیق بارز حقوق عامه ذکر کرد و گفت: مشکلات این مرز ملی باید یکبار برای همیشه حل و فصل شود.

جباری افزود: وجود سردخانه مناسب، انبار و آزمایشگاه در مرز باشماق ضروری است و باید شیوه نامه ورود و خروج به کشور همسایه ساماندهی شود و افرادی که می خواهند تردد کنند کارت مخصوص تردد داشته باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا