سیستان و بلوچستان

تغییر رنگ بندی کرونائی در تعدادی از شهرستان های سیستان و بلوچستان

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران  در زاهدان اظهار کرد: بدنبال افزایش روند بیماری کرونا در روزهای اخیر، رنگ بندی کرونائی در تعدادی از شهرستان های سیستان و بلوچستان تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان زابل نیز از لحاظ احتمال خطر ابتلاء به کرونا همچنان قرمز است گفت: در حال حاضر علاوه بر شهرستان زاهدان شهرستان های زهک، هیرمند، نیمروز، میرجاوه، تفتان، خاش، گلشن، سراوان و سرباز از لحاظ کرونا زرد و وضعیت ۱۴ شهرستان باقیمانده نیز همچنان آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در سطح فردی را در هر شرایط رنگ بندی کرونا لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: رنگ بندی های کرونائی صرفا دستورالعملی برای مسئولین و دستگاه های اجرائی است که مجری دستورالعمل های بهداشتی هستند.

به گفته هاشمی شهری فعالیت همه ادارات دولتی در همه شرایط رنگ بندی کرونائی منوط به فراهم آوردن شرایط ایمن از قبیل الزام به استفاده از ماسک برای تمام کارکنان و مراجعان، نظارت بر تهویه مناسب هوا، فراهم کردن امکان شستشوی دست برای همه کارکنان و مراجعان، الزام کارکنان به انجام واکسیناسیون کرونا و همچنین ممنوعیت ورود کارکنان با تست مثبت کرونا به محل کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معیار قابل پذیرش برای دریافت واکسن را گواهی الکترونیکی که صرفا از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر می شود عنوان کرد و گفت: هر چند در مراکز تجمیعی کارت کاغذی به افرادی که واکسن دریافت می کنند تحویل داده می شود امّا این کارت صرفا به منظور یادآوری زمان دریافت نوبت دوم واکسن است و تائیدیه قانونی دریافت واکسن محسوب نمی شود.

وی فعالیت حضوری مدارس و آموزشگاه ها را نیز منوط به رعایت مجموعه ای از دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: علاوه بر استانداردهای محیطی، تزریق واکسن برای تمام کارکنان و معلمان و یا ارائه تست منفی PCR با اعتبار ۳ روز الزامی است و این دستورالعمل ها توسط مجموعه سلامت محیط و کار به مدارس ابلاغ شده است.

هاشمی شهری با اشاره به ضرورت رفع نگرانی خانواده ها و دانش آموزان گفت: نظارت های لام توسط کارشناسان حوزه بهداشت بر فعالیت مدارس صورت می گیرد و علاوه بر آن، هم استانی های عزیز در صورت وجود هر گونه ابهام، سوال، پیشنهاد و یا شکایت از روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات، سازمان ها، اصناف و یا آموزشگاه ها و مدارس می توانند با شماره ۱۹۰سامامه ارتباطات مردمی ۱۹۰به صورت شبانه روزی تماس بگیرند.

انتهای پیام/۷۵۰۰۵
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا