مازندران

تلاش برای جذب و استخدام افراد ضایعه نخاعی

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، بنیامین محسنی ساروی رئیس هیات مدیره انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران و مشاور مدیر کل بهزیستی مازندران در حوزه معلولین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان مازندران، جهت حمایت از معلولان آسیب‌دیده نخاعی و رسیدگی به امور مختلف این عزیزان و با هدف رفع نیازها و مشکلات و معضلات زندگی فردی و اجتماعی آنان، با همکاری و پشتیبانی سازمان بهزیستی شکل گرفته و در سال ۱۳۷۹ به ثبت رسیده است.

وی افزود: به این منظور گروهی از معلولان آسیب‌دیده نخاعی و جمعی از فرهیختگان گردهم آمدند تا با تشکیل مرکز حمایت از معلولان ضایعه نخاعی استان، برای اهداف متعالی مرکز تلاش کرده و با یاری خدا و همیاری تمامی عزیزانی که در حوزه معلولان خدمت می‌کنند و با همدلی اقشار مختلف جامعه، گام‌های موثری درزمینه رفع نیازهای معلولان آسیب‌دیده نخاعی بردارند.

رئیس هیات مدیره انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران تصریح کرد: مراکز زیرپوشش انجمن برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به معلولان شامل مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی آرامش، مرکز ارائه خدمات توانبخشی ویزیت در منزل رازی، مرکز مراقبتی توانبخشی مبتنی بر خانواده رازی، مرکز مثبت زندگی کد ۸۳۱، کارگاه تولیدی حمایت از زنان بی‌سرپرست، معلولان و خانواده آنها و ایجاد کمپین حمایت از افراد دارای معلولیت در سطح استان بوده است.

*تلاش برای ارتقای فعالیت معلولان ضایعه نخاعی

محسنی ساروی تلاش برای رشد بینش و سطح فرهنگی جامعه نسبت به افراد ضایعات نخاعی و ایجاد ارتباطات فرهنگی و آموزشی با ارگان‌های مرتبط در کشور، برگزاری سمینارها و گردهمایی‌های فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی،  ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی در قالب تشکیل اردوهای آموزشی و حرفه ای برای افراد ضایعات نخاعی از دیگر اقدامات در دستور کار انجمن است.

وی با اشاره به تلاش در جهت جذب و استخدام افراد ضایعات نخاعی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، بیان کرد: حمایت از افراد ضایعه نخاعی سرپرست خانوار و خودسرپرست و همچنین خانواده آنها و حمایت از معلولان ضایعه نخاعی در جهت پیگیری نیازهای این افراد در تمامی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی و همچنین محاکم قضایی و حقوقی در سطح کشور نیز با جدیت درحال پیگیری است.

رئیس هیأت مدیره انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران ادامه داد: موضوع مهم دیگر، کوشش در جهت تهیه مسکن و مناسب‌سازی محل زندگی افراد ضایعه نخاعی و ایجاد تسهیلات ایاب و ذهاب و رفع موانع معماری و ارائه خدمات معیشتی با همکاری سازمان‌ها و مراکز خیریه دولتی و غیردولتی است.

محسنی اظهار کرد: رهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت به سوی جهانی فراگیر، در دسترس و پایدار پس از کووید ۱۹، اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به‌ویژه بند یک ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان درارتباط با الزام دولت به پرداخت حداقل دستمزد حقوق کار به افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید ازدیگر  انتظارات انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران است.

وی اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به مشکلات معیشتی خانوارهای دهک پائین به‌ویژه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی،حدود ۳۰۰ هزار نفر فرد دارای معلولیت شدید واجد شرایط در دهک‌‌های پائین، پشت‌نوبت دریافت مستمری قرار دارند.لذا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مستمری آنان پیش‌بینی شود.

رئیس هیات مدیره انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران با اعلام اینکه اشتغال  برای امرار معاش بدیهی‌ترین حق هر انسانی است که از تعداد جمعیت زیر پوشش سازمان بهزیستی برخی از آنان بیکار هستند، اضافه کرد: بسیاری از افرادی که متقاضی دریافت وام خوداشتغالی هستند باید به بهزیستی اجازه دهند تا در صورت صلاحدید مددکاران سازمان، مستمری ماهانه آن‌ها را قطع شود که این خود موجب تلاش نکردن مددجو برای کار و دریافت وام می‌شود.

محسنی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری دست‌کم ۳درصد از معلولان در دستگاه‌های دولتی و ایجاد امنیت شغلی برای معلولان شاغل یا استخدام بدون آزمون و یا حذف شرط سن استخدام برای معلولان، خاطرنشان کرد:  مناسب‌سازی فضای شهری و همچنین اماکن و ساختمان‌‌های در حال ساخت نیز در دستور کار اکید قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا