اخبار روز

توئیت‌های متناقض اولیانوف درباره برجام شروع شد!

توئیت‌های متناقض اولیانوف درباره برجام شروع شد!

به گزارش برگزیده های ایران، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیام‌هایی در توئیتر با انتقاد از به وجود آمدن بن‌بست در مذاکرات احیای برجام تاکید کرد: اراده سیاسی لازم را از سوی غرب برای نجات برجام مشاهده نمی‌کنیم.

اولیانوف در توئیتی نوشت: بن‌بست در گفت‌وگوهای وین ممکن بود تا حدی توجیه شود، اگر شرکت‌کنندگان طرح جایگزین واقع‌بینانه‌ای داشتند که قادر به حل مشکلات در حوزه‌های هسته‌ای و برداشته‌شدن تحریم‌ها بود.  ظاهراً چنین طرحی وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ بنابراین، این بن‌بست غیرمنطقی است. 

وی همچنین در پیامی دیگر در پاسخ به سوال خبرنگاری در توئیتر که از او پرسیده بود آیا راه نجاتی برای ⁧‫برجام‌‬⁩ وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: چنین راه توافقی برای نجات برجام تا پایان تابستان امسال وجود داشت اما ما از سپتامبر تاکنون اراده سیاسی لازم را از سوی غرب مشاهده نمی‌کنیم. چرا؟ من فکر می‌کنم این به دلیل ترکیبی از عوامل است، ازجمله محاسبات نادرست پایتخت های غربی.

این در حالیست که او چهار روز گذشته گمانه زنی هایی را در خصوص احیای برجام مطرح کرده بود. وی درباره گزارش‌های ادعایی که در روزهای گذشته درباره مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن منتشر شده، گفت: طی چند روز گذشته نشانه‌هایی وجود داشته که حاکی از نهایی شدن احتمالی توافق بر سر مذاکرات در وین دارد.

این دیپلمات روسی درباره گزارش‌های ادعایی که در روزهای گذشته درباره مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن منتشر شده، گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که طرف آمریکایی در قطر پیشنهادهایی در ارتباط با توافق هسته‌ای به ایران داده گرچه آنها غیرمستقیم بوده و از طریق وزیر خارجه قطر منتقل شده است.

وی در مصاحبه با شبکه راشا تودی اظهار داشت: نشانه‌ها به نظر حاکی از این است که آمریکا امید به یک خط مستقیم ارتباطی با ایران دارد اگرچه تا کنون هیچ ارتباط مستقیمی بین آنها نبوده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا