اخبار روز

سفیر روسیه در ایران: صحبت‌های امیرعبداللهیان چیز جدیدی نیست/ از موضع تهران به خوبی آگاهیم

سفیر روسیه در ایران: صحبت‌های امیرعبداللهیان چیز جدیدی نیست/ از موضع تهران به خوبی آگاهیم

الکسی دِدوف، سفیر فدراسیون روسیه در ایران در گفت‌وگو با شبکه ریانووستی درباره موضع گیری جمهوری اسلامی ایران درخصوص الحاق شبه جزیره کریمه و چند منطقه دیگر به روسیه تاکید کرد که موضع ایران بر روابط تهران -مسکو و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور تأثیری ندارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران پیشتر در مصاحبه با شبکه TRT World گفته بود که تهران با وجود روابط عالی با مسکو، کریمه و چهار منطقه جدید را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت نمی‌شناسد.

به گفته سفیر روسیه، مسکو به خوبی از مواضع تهران در این زمینه آگاه است و سخنان وزیر امور خارجه ایران چیز جدیدی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: با این حال، این (موضع) منافاتی با توافقات دوجانبه موجود در سایر زمینه‌ها ندارد. ما شاهد آن هستیم که همکاری‌ها به طور موثر در حال توسعه است و این عامل، تأثیر منفی ندارد.

ددوف همچنین گفت که ایران از همان ابتدای عملیات ویژه نظامی در اوکراین، مواضع متعادلی اتخاذ کرده بود و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که دلیل اصلی این بحران، سیاست توسعه‌طلبی ناتو و ایالات متحده است.

این دیپلمات ارشد روس در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که روسیه و ایران در حال بررسی امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای عملیات صادرات و واردات هستند، اما این کار نیازمند یک چارچوب نظارتی است.

وی تصریح کرد: استفاده از ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مالی دیجیتال در تسویه حساب‌های مرتبط با تراکنش‌های صادرات و واردات مورد توجه روسیه و ایران است. با این حال، روند دستیابی به هر توافق مشخصی هنوز در دست بررسی است.

ددوف در ادامه اظهار داشت: این کار آسانی نیست و نیازمند کارشناسی دقیق، از جمله ایجاد بسترهای قانونی لازم است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا