کردستان

توجه به نیروهای بومی اولویت‌ برنامه‌‌های استاندار کردستان باشد/نگاه حزبی و جناحی مانع از توسعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، شیوا قاسمی‌پور در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کردستان که با حضور وزیر کشور در سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: همبستگی، یکپارچگی و همدلی اساس توسعه و پیشرفت استان است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به نیروهای بومی باید در اولویت‌های برنامه‌‌های استاندار کردستان باشد چراکه نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی اجحاف در حق ظرفیت‌های کردستان است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار جدید کردستان گفت: روحیه جوانی خود را قدر بدانید و از شجاعت و جسارت بهره‌ ببرید و با تمام قدرت برای مردم شریف کردستان تلاش کنید و بدانید اگر نتوانید برای مردم این خطه کاری بکنید پست‌ها و سمت‌ها ارزشی ندارد.

قاسمی‌پور افزود: در تمام عرصه‌ها مدیران جسور و کاردان که توجه و نگاه حزبی ندارند موفق هستند مدیرانی که هدف آنها خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه نفس دولت مردمی حجت‌الاسلام رئیسی کارهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: اتمام پروژه‌های بزرگی همچون کریدور شمال به جنوب، اتمام راه‌ آهن همدان ـ سنندج ـ باشماق، ساماندهی مرز باشماق و فعال‌سازی بازراچه‌های مرزی در راستای اشتغالزایی، اجرایی نمودن منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و گردشگری مریوان بانه، توسعه گردشگری استان با توجه به ظرفیت‌های بکر و خدادادی آن و همچنین ثبت اورامان و افزایش تخصیص آب و احداث زنجیره فولاد با عنایت براینکه کردستان از لحاظ میزان ذخیره سنگ آهن استان چهارم کشور است و عملیاتی کردن طرح اشتغال‌زایی روستایی از انتظارات مردم از دولت سیزدهم است.

وی گفت: توجه ویژه به توسعه روستایی با توجه به نقش و جایگاه روستاهای در فرایند توسعه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و از بین بردن فقر و حاشیه نشینی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی شناسایی و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اعتماد و تضمین امنیت را از دیگر نیازهای مهم در کردستان دانست و افزود: باید راهکارهای توسعه کردستان را شناخت و آن را اولویت‌بندی کرد و شاخصه‌هایی برای ارتقاء کردستان تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید براساس این اولویت‌ها با تخصیص اعتبار به بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره صورت بگیرد، اضافه کرد: پیشرفت و توسعه در ابعاد اجتماعی و شخصی هزینه‌هایی دارد که نباید از آنها ترسید مجمع نمایندگان استان کردستان آمادگی خود را برای همراهی با استاندار برای عبور از مشکلات استان اعلام می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق از اتحاد و همدلی نمایندگان مجلس برای کمک و همراهی با استاندار جدید خبر داد و گفت: ایجاد هرگونه حاشیه در این مسیر به زیان مردم و توسعه کردستان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا