خوزستان

توزیع بیش از ۵ میلیون قرص آهن و ویتامین D میان دانش آموزان خوزستانی

توزیع بیش از ۵ میلیون قرص آهن و ویتامین D میان دانش آموزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری برگزیده خوزستان ، دکتر مهرداد شریفی گفت: از آنجایی که کمبود آهن در دوران بلوغ نوجوانان (دانش آموزان) باعث کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری، خستگی زود رس، ضعف و بیحالی و افزایش ابتلا به بیماری‌ها می‌شود، برنامه آموزش تغذیه و مکمل یاری آهن در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی گام موثری در پیشگیری از این کمبود، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم را در بر خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر ریزمغذی آهن، ویتامین دی نیز در سلامت نوجوانان و پیشگیری از بیماری‌ها در بزرگسالی تاثیر بسزایی دارد، بنابراین اطمینان از دریافت این ۲ ریز مغذی آهن و ویتامین دی برای مسئولان سلامت دارای اهمیت بسیاری زیادی است.

دکتر شریفی می‌گوید: به همین دلیل کمیته بین بخشی مکمل یاری گروه سنی نوجوانان (دانش آموزان) با حضور مسئولان و کارشناسان گروه‌های دارویی، بهبود تغذیه، غیر واگیر، سلامت نوجوانان، مدارس و واحد بودجه در محل معاونت بهداشتی دانشگاه تشگیل شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: باهدف تامین، حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قرص آهن و ویتامین دی برای توزیع میان ۴۳۹ هزار و ۶۱۰ دانش آموز در استان خوزستان خریداری شده و آماده توزیع است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، مکمل‌های آهن و ویتامین دی به ترتیب ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار عدد قرص آهن (فرفولیک) برای ۱۴۳ هزار و ۴۱۴ دانش آموز دختر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مدارس شهری، روستایی و عشایر و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد پرل ویتامین دی برای ۲۹۶ هزار و ۱۹۶ دانش آموز دختر و پسر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مدارس شهری، روستایی و عشایر تامین شده است.

دکتر شریفی می‌گوید: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده باهمت کارشناسان بهداشتی و معلمان رابط برنامه مکمل یاری در سطح مدارس اجرایی خواهد شد، بطوریکه دانش آموزان دختر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم به صورت هفتگی به مدت ۴ ماه و در مجموع برای هر دانش آموز دختر ۱۶ عدد قرص آهن، خواهند کرد.

وی گفت: دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مگادوز ویتامین دی را به صورت ماهیانه، یک عدد در ۹ ماه سال تحصیلی مصرف خواهند داشت.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا