Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی به زودی در داروخانه‌های خصوصی زاهدان - خبرگزاری برگزیده های ایران
سیستان و بلوچستان

توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی به زودی در داروخانه‌های خصوصی زاهدان

 سینا شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر، واکسن آنفلوآنزا برای بیماران خاص و صعب العلاج، مبتلایان به بیماری‌های مزمن، جانبازان شیمیایی، افراد بالای ۵۰ سال و زنان باردار در داروخانه ویژه دانشگاه عرضه می شود.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تزریق این واکسن در کودکان با سن کمتر از شش ماه، ممنوع است ولی بانوانی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می برند با نظر پزشک معالج، منعی برای دریافت واکسن ندارند.

وی ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا بلافاصله پس از تزریق ایمنی ایجاد نمی کند و حدود دو تا سه هفته پس از تزریق، ایمنی لازم ایجاد می شود و تا دوماه پس از تزریق نیز در بالاترین حالت ایمنی خود قرار دارد.

شهرکی بیان کرد: این واکسن، تنها در برابر ابتلای به بیماری آنفلوآنزا مصونیت ایجاد می کند بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و یا سرماخوردگی الزامیست.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسن آنفلوآنزای ایرانی برای استفاده عموم مردم به زودی در داروخانه های خصوصی توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد:  تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که پیش از این واکسن کرونا نیز دریافت کرده اند، منعی ندارد.

 

انتهای پیام/۳۱۳۹

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا