کردستان

توزیع ۲۵۵ هزار تن نهاده دامی در کردستان/ تامین بیش از ۱۰۰۰ تن میوه شب عید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمدفرید سپری پیش از ظهر امروز در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در مجموعه جهاد کشاورزی، نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها را ۱۰۰ درصد و تا ۴۵ روز تامین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برای اولین بار مدیرعامل عشایر کشور را به استان دعوت کردیم و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، هوارنشینان استان جز مناطق حاشیه‌ای به شمار می‌آیند و ما می‌توانیم تسهیلاتی به آنها پرداخت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۲۵۵ هزار تن نهاده دامی  توزیع کرده‌ایم و  تا دو ماه آینده هم انبارهای پشتیبانی ذخیره دارند.

انجام ۳۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کردستان

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۹ درصد افزایش دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در آبان ماه امسال ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه با ۲۲ درصد رشد و در آذرماه جاری هم تاکنون ۳ میلیون و ۴۹۳ هزار قطعه با ۱۵ درصد افزایش در استان جوجه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳.۵ درصد از کل جوجه‌ریزی کشور در کردستان بوده که این اتفاق خوبی برای استان است.

سپری تصریح کرد: ۹۰۰ تن برنج هندی و تایلندی و ۴۳۲ تن مرغ منجمد و ۴۰ تن گوشت منجمد هم در کردستان توزیع شده که نقش مهمی در تنظیم بازار استان داشته است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: توزیع این کالاهای اساسی همچنان در استان ادامه دارد و از فردا هم ذخایر استراتژیک گوشت قرمز در استان با تولیت شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه سنندج انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در ماه جاری هم ۲ هزار و ۲۲۵ تن روغن در سطح استان توزیع شده است.

سپری در مورد توزیع میوه شب عید هم اضافه کرد: در راستای تامی میوه شب عید هم ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب خریداری و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا