فارس

توزیع ۱۰۰ هزار بسته کمک مؤمنانه در رزمایش سرداردلهای فارس/ جهادی‌ها و خیرین ۲۴۲ زندانی را آزاد می‌کنند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، رزمایش کمک‌های مومنانه مردم کشورمان برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در پی فرمایش مقام معظم رهبری همچنان با قوت در جریان است و مردم استان فارس نیز در این رزمایش، تا به امروز خوش درخشیده‌اند؛ گویی این سلسله رزمایش‌ها، تمامی ندارد.

هرکارى که بندگان انجام می‌دهند، خداوند به آن آگاه است؛ در قرآن کریم بسیار به این نکته تاکید شده که خیال نکنید، کار خیرى از کارهاى شما نادیده گرفته یا به حساب آورده نشود بلکه خداوند تمام کارهایتان را به حساب می‌آورد و از هیچ کوچک و بزرگى فروگذار نخواهد بود؛ در آخر سوره زلزال می‌‏خوانیم: “فمن یعمل مثقال ذرّه خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّه خیراً یره” هر که به اندازه ذره‌‏اى کار خیر داشته باشد آن را خواهد دید و هر که به اندازه ذره‏‌اى کار بد داشته باشد، آن را خواهد دید؛ لذا با شرکت در چنین فعالیت‌های خیّرانه‌ای بی‌شک پروردگار هم نگاه متفاوتی به ما خواهد داشت.

پس از دعوت حضرت امام خامنه‌ای از مردم جهت شرکت در طرح ” رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه”، موج گسترده‌ای از کمک‌های مردم کشورمان برای دست‌گیری خاص از نیازمندان را شاهد بودیم؛ با توجه به اینکه طرح “کمک‌های مومنانه” در سطح کشور آغاز شده است، لذا برای انعکاس نهضت  کمک‌ مومنانه ویژه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان فارس گفتگویی با اسماعیل قزل سفلی دبیر قرارگاه مردمی کمک‌های مومنانه استان فارس داشته ایم.

قزل سفلی با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش گفت: به اوج رساندن مجدد خدمت‌رسانی به آحاد مردم به ویژه محرومان، مستضعفان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در کنار زنده نگه داشتن یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی از اهداف این رزمایش است چراکه یکی از الگوهای رفتاری و برجستگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی توجه به محرومین و نیازمندان بوده است.

دبیر قرارگاه مردمی مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه استان فارس با اشاره به اجرای هشتمین مرحله رزمایش گفت: از ابتدای سال در ماه مبارک رمضان، در دهه کرامت، در دهه ولایت، ماه محرم، اربعین و ماه صفر و هفته بسیج مراحل دیگر این رزمایش برگزار شده و اکنون هشتمین مرحله است که با محوریت گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت  با نام و یاد حاج قاسم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش تمرکز بر نذر رهایی یا همان آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و بسته‌های معیشتی است که تا کنون ۲۰ نوع خدمت از جمله ضد عفونی معابر، تولید ماسک، تهیه بسته های بهداشتی و معیشتی، نذر خون، نذر قربانی، خدمت‌رسانی آموزشی به دانش‌آموزان نیازمند به ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، مرمت و بهسازی منازل محرومین، نذرحیا، تهیه جهیزیه، خدمت‌رسانی به بیماران، نیازمندان و … به صورت محله‌محور اجرا شده است.

قزل سفلی با اشاره به برنامه نذر رهایی ابراز داشت: فردا همزمان با سراسر کشور نذر رهایی با محوریت بسیج حقوقدانان با همکاری و مشارکت ستاد دیه، اداره کل زندان‌ها، دادگستری و سپاه فجر استان فارس برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی فارس با یادآوری این که اولین مرحله از رزمایش همزمان با اولین سالگرد شهید سلیمانی برگزارشد ابرازداشت: در شش رزمایش مرحله قبل ۱۰۴۸نفر زندانی به ارزش ۱۳۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است، آزاد شده اند که از این مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط جهادگران در قالب گروه های جهادی صلح و سازش شامل بخشودگی شدند و ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیرین پرداخت شده است.

وی به هفتمین مرحله نیز اشاره کرد و افزود: درهفتمین مرحله از رزمایش که همزمان با دومین سالگرد شهید سلیمانی با سراسر کشور برگزارمی شود، ۲۴۲ نفر زندانی به ارزش ۴۴ میلیارد تومان بدهی آزاد می شوند که از این مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط جهادگران در قالب گروه های جهادی صلح و سازش شامل بخشودگی شدند و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین پرداخت شده است.

 قزل سفلی به اهدا بسته‌های معیشتی در این طرح از کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: همزمان با سراسرکشور روز چهارشنبه در سومین حرم اهل بیت(ع) بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و در طول رزمایش بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان توسط گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت میان خانواده های کم بضاعت توزیع خواهد شد. 

به گزارش فارس، طرحی خیرخواهانه به نام ” رزمایش کمک مومنانه ” موجب رفع برخی مشکلات آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان کشور شد و انسجام بیشتر ملت ایران را در پی داشت.

انتهای پیام/ف

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا