مازندران

تولیدات متنوع طبق ذائفه نسل جوان تهیه شود

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر «کتاب تنها گریه کن و رونمایی» از کتب دفاع مقدس، اظهار کرد:  خیلی خوشحال هستیم در هفته کتاب و کتاب‌خوانی و در روزهای آغازین هفته بسیج شاهد برگزاری مراسم رونمایی هستیم.

 

وی افزود: این برنامه با همراهی دستگاه‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همزمان در سراسر کشور درحال برگزاری است.

*ضرورت نگاه ویژه به حوزه دفاع مقدس در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به حوزه دفاع مقدس در استان، خاطرنشان کرد: در این حوزه  جا دارد بیشتر کار شود که همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی می‌طلبد.

 

این مسوول با اشاره به اینکه اگر در حوزه کتاب جایگاه خوبی نداریم باید در حوزه تولیدات بیشتر کار شود، بیان کرد: باید تولیدات در حوزه‌های مختلف متنوع و طبق ذائفه نسل جوان طراحی شود.

زارع یادآور شد:  امروز اگر کتابی رونمایی می‌کنیم باید تولید محتوای مناسبی صورت گیرد که زمینه بهره‌گیری از ابزارهای نوین نیز در این عرصه ورود پیدا کنیم و نسل جوان و نوجوان را با این مقوله آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: براساس آماری ارائه شده در روز ۴۲ میلیون ساعت نفر نوجوان و جوان مشغول فضای بسیار وحشتناک و ترسناکی است که از این حوزه غافل هستیم و متاسفانه بازی‌ها غیرمجاز بوده و نظارتی بر ان نیست، باید بدانیم شاید به کارهای ظاهری خوب می‌پردازیم اما آسیب را از جاهایی می‌بینیم که نگاه خاصی نداریم در این حوزه نتوانستیم آثار خوبی تولید کنیم و می‌طلبد نگاه عمیق‌تری داشته باشیم.

*منابع درحوزه کتاب به‌خوبی دیده نشد

سردار عبدالله ملکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه هفته بسیج ، هفته مردم و مقاومت است؛ بسیج به‌معنای اوج عشق‌بازی با خدا و غرق شدن در حماسه کمال کربلا است که باید از این میراث بزرگ فرهنگی حفظ کرده و نشر دهیم.

وی با اشاره به شعار “هر شهید یک کتاب هر خانواده شهید یک کتاب”، افزود: در استان مازندران ۱۰هزار  و ۴۰۰ شهید داریم ولی تعداد کتاب‌هایی‌ که در این حوزه نشر پیدا کرده اندک است که خیلی عقب هستیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: خانواده شهدا دردودل‌هایی دارند وقتی صحبت‌های هر یک از خانواده شهدا را گوش می‌کنیم خودش یک کتاب است چون منابع در ارتباط با حوزه کتاب تعریف نشده است نتوانستیم از این منابع به‌درستی بهره‌گیری کنیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه باید ردیفی برای کتاب مشخص باشد، تصریح کرد: در استان مازندران همه دستگاه‌های فرهنگی پای کار هستند و نویسندگان و پژوهشگران با ذائقه قوی داریم که امیدواریم مسوولان سازمان برنامه و بودجه ردیف قوی ببینند تا بتوانیم این میراث را ماندگار کنیم.

 

ملکی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده بحث توزیع کتاب در حوزه دفاع مقدس است،گفت: تصور برخی بر این است چون کتاب در حوزه دفاع مقدس و رزمندگان است باید رایگان در اختیار افراد قرار گیرد که لازم است در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا