فارس

تولید سالانه بیش از ۲۸۰ هزار تن خرما در استان فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، فرهاد شریفی در نمایشگاه بین المللی خرما در شیراز با بیان اینکه کشور ایران با ۲۴۰ هزار هکتار نخلستان و تولید بیش از یک میلیون تن خرما در سال رتبه نخست تولید را دارد، اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه بین الملی خرما می تواند بستر ساز تعاملات بخش دولتی، بخش خصوصی، صنعتگران و باغداران و کشاورزان باشد.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه این استان بیشترین تولید را در سطح استان های کشور دارد، اظهار کرد: این افتخار را داریم که با بیش از ۳۳ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید بالغ بر ۲۸۰ هزار تن خرما با تنوع ۸۰ رقم حائز این جایگاه هستیم.

شریفی با تاکید بر اینکه درخت نخل یکی از سازگار ترین درختان میوه به شرایط اقلیمی استان فارس است و از دیرباز در این استان توسعه داشته است، ابراز کرد: استان فارس زادگاه و خواستگاه نخل است و نخلستان های سه طبقه ای که در شهرستان های جنوبی و جنوب شرقی این استان وجود دارد، زبان زد متخصصین باغبانی در کشور و در دنیا است.

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به موضوع ارزش و اهمیت غذایی محصول خرما در سبد غذایی و سلامت جامعه نیز گریزی زد و اضافه کرد: عموم مردم اهمیت و جایگاه این محصول غذایی را می شناسد و مصرف خرما را در سبد غذایی خود لحاظ می کنند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا