مازندران

تولید ۲ میلیون تنی مرکبات در مازندران

هادی ایزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه برداشت پرتقال از اوایل آبان ماه آغاز شده است، اظهار کرد: امسال با توجه به پیش‌بینی برداشت مناسب مرکبات و وضعیت مطلوب صادرات، سال پرباری برای باغداران رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی و باردهی انواع درختان مرکبات افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید مرکبات به بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به ذخیره‌سازی مناسب پرتقال‌های با کیفیت و با قابلیت انبارداری اشاره و تاکید کرد: با مدیریت فروش و عرضه محصول مرکبات انتظار داریم پرتقال به تدریج تا پایان سال به بازار عرضه شود و شاهد شکوفایی بازار باشیم.

ایزدی به برداشت انار در یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از انارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: برداشت چهار رقم انار در شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و روستا‌های توابع از نیمه مهرماه آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۲۰ درصدی تولید انار در استان خبر داد و افزود: برآورد می‌شود امسال ۳۰ هزار تن انار به ارزش یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از انارستان‌های استان برداشت شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا