فارس

تولی و تبری شاخصه مکتب شهید سلیمانی است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سردار سیدمحمد باقرزاده در آیین بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در جهرم با اشاره به آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه…» اظهار کرد: از مومنین کسانی بودند که بر پیمانی که با خدا بستند ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه فرمول شهادت در این آیه آمده است، افزود: در برابر شهدا ۲ برخورد تطابقی و تقابلی وجود دارد؛ ما مدعیان تطابقی هستیم و زندگی خود را با شهدا تطبیق می دهیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه رهبری می گویند راه شهدا باید با تدبر و عبرت گیری باشد، اظهار کرد: یاد شهدا همراه با تدبر یعنی خود را با زندگی شهدا تطبیق دهیم. رهبری می فرمایند آن چیزی که می تواند ملتی را سرپا نگه دارد و در آنها شوق و طراوت به وجود آورد یاد شهدا است.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت یاد شهدا برای آن است که ملت در برابر بیگانگان سر خم نکند، تصریح کرد: از مهمترین کلید واژه هایی که پس از شهادت شهید سلیمانی بیان شد عبارت مکتب سلیمانی بود که توسط رهبری انقلاب مطرح شد.

باقرزاده با اشاره به اینکه مکتب مجموعه ای است که انسان بتواند به واسطه او تفسیری از جهان و انسان داشته باشد و بایدها و نبایدها را تشخیص دهد، عنوان کرد: در مکتب شهید سلیمانی تولی و تبری شاخص است و در زندگی این شهید نیز موج می زند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم پیرو مکتب امام خمینی (ره) بود، تاکید کرد: در حقیقت حاج قاسم ستاره ای از منظومه امام خمینی (ره) است و امام بخشی از کهکشان حسینی است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در مکتب امام خمینی (ره) فرهنگ جهاد ایثار و شهادت جلوه خاصی دارد، گفت: امام خمینی (ره) می فرماید خط شهادت خط آل محمد و آل علی است.

به گفته وی، اگر امروز از مکتب شهید سلیمانی تجلیل می شود به معنای نادیده انگاشتن امام امت و رهبری و یا دیگر علما نیست؛ ما با مطرح کردن حاج قاسم نقش و کارکردها را نادیده نمی گیریم.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم افتخارش این بود که خود را مستغرق در مکتب توحیدی اسلام می دانست، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در پرتو همین نگاه توحیدی است که می فرماید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ وقتی نگاه موحدانه باشد آمریکا پشیزی حساب نمی شوند.

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه این نگاه توحیدی وقتی در عرصه اخلاق قرار می‌گیرد می فرماید عالم محصر خداست در محضر خدا معصیت نکنید. این تعبیرات هر کدام جایگاهی دارد؛ نگاه توحیدی است که از سلیمانی انسانی می سازد که شخصیتی برای کل مسلمانان شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه موحدان شخص را به جایی می رساند که پناهی برای مسلمانان شود، گفت: شهید سلیمانی در آخرین سخنرانی اش در ستاد کل نیروهای مسلح به این نکته اشاره کرد شخصی که قدرت مدیریت بحران نداشته باشد به درد فرماندهی نمی‌خورد؛ بحران ها را باید مدیریت کرد نه آنکه در آن هضم شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این نگاه باورمندان توحیدی اخلاص را در خود دارد، اذعان کرد: نتیجه جهاد مخلصانه این است که به تمام راه های هدایتی دست پیدا می‌کند. انسان در بیرون از خود یک منجی و مقتدای عادل پیدا کند که وقتی حرف از او به میان می‌آید دست از خودش بردارد.

وی با بیان اینه انسان آنگاه که موحد شد به نقطه ای می رسد که در میدان خطر هراسی نداشته و اهل فداکاری می شود، تاکید کرد: اگر می بینید حاج قاسم در کانون خطر و محاصره دشمن ورود می کند نهراسیدن را از امام خمینی (ره) و خامنه ای به ارث برده است.

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه این نگاه مخلصانه به فرد کمک می کند که استعدادهای خدادادی خود را به فعلیت برساند، ادامه داد: بی تردید حاج قاسم یک استراتژیست بزرگ بود اما استراتژی این نیست که روی کاغذ نوشته شود بلکه باید در بحران ها و میدان عمل به کار برده شود.

وی با یادآوری اینکه حاج قاسم بین تاکتیک ها در عرصه نبرد توانست هم سوسازی کند و آن در اختیار بقیه قرار دهد، عنوان کرد: حاج قاسم سرباز ولایت بود و خود را سرباز امام می دانست و براین سربازی افتخار می‌کرد؛ عظمت این مرد طرازهای شهادت را جا به جا کرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حاج قاسم هر جا وارد می شد آنجا جبهه اسلام بود، تصریح کرد: وزن کار و جلسات ما اگر ارزشی دارند در پرتو نگاه و همت افراد است؛ هر چقدر همت و هدف گیری بالا باشد ارزشش بیشتر است.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا