چهارمحال و بختیاری

تکمیل راه‌آهن مبارکه ـ شهرکرد نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تکمیل راه آهن مبارکه ـ شهرکرد نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است و با توجه به طلب پیمانکار، رقم پیشنهادی اعتبار بودجه ۱۴۰۱ جوابگوی این پروژه نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اعتبار سال جاری این پروژه را ۳۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: میزان تخصیص اعتبار نیز ۲۰۰ میلیارد تومان که نیمی از آن بصورت نقد و مابقی بصورت اسناد سه ساله می‌باشد اما متأسفانه تعهد نقدی این اعتبار محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای احداث این خط ریلی ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: راه‌آهن جزو ۲ پروژه نخست چهارمحال و بختیاری است که در سفر ریاست‌جمهوری به استان مطرح و حل مشکل اعتباری آن از محل مصوبات سفر تأمین خواهد شد.

مقصودی مهم‌ترین راه‌حل مشکل اعتبار راه‌آهن استان را غیر از منابع دولتی، استفاده از کمک بانک‌ها از طریق ماده ۵۶ دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشترین بهره‌برداری از راه‌آهن مربوط به صنایع استان است قطعاً پیگیری تعهد صنایع در کمک به تکمیل این پروژه، می‌تواند در حل مشکل اعتبار تأثیرگذار باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: ۵۸ درصد در کل پروژه و در قسمت خاکی و زیرسازی ۹۷ درصد پیشرفت داریم و در صورت تأمین اعتبار نقدی، از ابتدای سال آینده ریل‌گذاری شروع خواهد شد.

وی توضیح داد: راه آهن استان دارای ۱۵ دستگاه تونل است که حفاری ۹۰ درصد آن‌ها به اتمام رسیده و در حال لاینینگ هستیم و پس از اتمام آن آماده ریل‌گذاری است.

مقصودی عنوان کرد: همچنین این خط ریلی دارای ۱۳۷ دستگاه پل شامل ۳ پل بزرگ است که ۱۲۵ پل بطور کامل به اتمام رسیده و در ۱۳۲ مورد فنداسیون کار شده و از ۳ پل بزرگ نیز، ۲ مورد به دلیل مشکل گرانی آرماتور در ماه‌های اخیر به اتمام نرسیده است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا