زنجان

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان زنجان

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان از ثبت ۹ اثر منقول زنجان در فهرست آثار ملی خبر داد و اظهار کرد: این آثار شامل ۵ بافته پارچه‌های ساسانی، یک کمربند دوره هخامنشی، یک جارو دوره ساسانی، یک کمربند دوره ساسانی که از معدن چهرآباد شهرستان زنجان کشف شده بود و یک ظرف سفالی با دسته تزیینی از گورستان تاریخی شهرستان ایجرود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان ثبت ملی آثار منقول در راستای اجرای قانون حفظ آثار ملی و آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز انجام می‌شود، تاکید کرد: با ثبت آثار منقول در فهرست ملی، مشخصات این آثار فرهنگی و تاریخی مستندسازی شده و نگهداری، مرمت و حفظ آنها با جذب بودجه‌های مصوب وزارتخانه میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با ثبت این آثار و پرونده‌های در انتظار ثبت، تعداد بناهای ثبتی استان زنجان افزایش می یابد که این امر نشان دهنده تاریخی بودن این استان است.

ارجمند با بیان ثبت ملی آثار منقول در جهت اجرای قانون حفظ آثار ملی و آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز انجام می شود، تاکید کرد: با ثبت آثار منقول در فهرست ملی، مشخصات این آثار فرهنگی و تاریخی مستندسازی شده و نگهداری، مرمت و حفظ آنها با جذب بودجه های مصوب وزارتخانه میراث فرهنگی انجام می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: آنچه آثار منقول تاریخی و فرهنگی به شمار می‌آید، به طور یقین جزء لاینفک میراث فرهنگی و ثروت‌های ملی هر کشوری است که فضاها و بناهای موزه‌ای در سراسر دنیا در معرفی آن‌ها نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-11-29 10:05:43

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا